Employer Branding Summit, 22a september

Employer Branding Summit står värd för Microsoft, Försvarsmakten och Kry / Livi den 22a september

Den tredje omgången av det snabbväxande och livestreamade employer brandingeventet samlar återigen branschexperter online den 22a september kl. 14.00-16.00. Temat denna gång är hur employer branding översätts till verkligheten och presenteras tillsammans med talare från Microsoft, Försvarsmakten och Kry / Livi. Biljetter är nu tillgängliga utan kostnad.

Under våren 2020 lanserade employer branding- och rekryteringsbolaget Oddwork evenemanget Employer Branding Summit som ett livesänt event. Tanken bakom satsningen var att samla branschexperter och dela handfast kunskap om hur du lyckas med employer branding på dagens konkurrensutsatta kandidatmarknad. Eventet har blivit en uppskattad händelse med över 800 deltagare i det senaste eventet i december.

- Den här gången fokuserar vi på hur employer branding bidrar till framgångsrika företagskulturer, hjälper bolag att ta sig genom kriser och samtidigt attrahera och behålla talang. Vi ser redan ca. 1000 personer anmälda och uppskattningsvis kommer antalet deltagare att dubbleras jämfört med förra gången, säger Charles Sinclair, Head of Employer Branding på Oddwork och värd för eventet.

Under tidigare event har talare så som ledarskapsexperten Svante Randlert, kulturgurun Linus Jonkman, IKEA, AstraZeneca, Blocket och Teamtailor deltagit på eventet. Denna gång står Oddwork som värd för följande talare och teman:

• The workplace of tomorrow | Microsoft. Therése Treutiger, Director Global Partner Solutions & Innovation diskuterar morgondagens arbetsplats och hur vi oundvikligen förändrar vårt sätt att jobba, samt hur detta påverkar ledarskapet.
  • Pinpointing your target audience | Försvarsmakten. Johan Landström, Head of Marketing och Christian Edman Freudenthal, Senior HR Strategist har själva fått känna på kraften i att ha järnkoll på sin målgrupp. Försvarsmakten har under senaste åren gjort ett grundligt målgruppsarbete och på så sätt skapat mycket uppskattade, omtalade och omtvistade kampanjer.
  • Core values in times of change | Kry / Livi. Anna Fredrixon, Chief Human Resources Officer förklarar hur ett snabbväxande techbolag inom vårdbranschen ser till att värderingar hålls vid liv och rör sig med förändringar, istället för att glömmas bort vid varje transformation på marknaden eller inom bolaget.

Detaljer om eventet:

Datum och tid: 22 september, kl 14.00-16.00
Plats: Online (live-streamad)
Biljetter: Tillgängliga här
Pris: Kostnadsfritt

Välkommen att delta och lyssna på hur nutiden och framtiden ser ut inom employer branding. Värdar och programledare under eventet är Oddworks Daniella Ravan, Poyan Karimi och Charles Sinclair.