Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Öresundskraft välkomnar regeringens fjärrvärmeinitiativ

    "Fjärrvärmen behöver utvecklas och kundanpassas för att öka sitt bidrag till Sveriges klimatomställning. Därför välkomnar vi energiministerns initiativ för att modernisera fjärrvärmen, det är ett bra steg i rätt riktning", anser Anders Östlund, vd för Öresundskraft, om energiminister Anna-Karin Hatts fyra initiativ för att stärka konsumenternas ställning på fjärrvärmemarknaden.

  • Öresundskrafts resultat 2011: ett strategiskt mål har nåtts

    Förbättrat resultat, ökade investeringar och fler nöjda kunder. "Vi har genomfört den strategi vi beslutade 2008 med stor uthållighet och vi har nått det ekonomiska mål vi satte, ett år före tidplanen" säger vd Anders Östlund när Öresundskraft presenterar 2011 års resultat.

  • 220 TV-kanaler i en box

    Kunder i Öresundskraft Stadsnät kan nu välja mellan över 220 TV-kanaler från tre olika programleverantörer. Och allt i en och samma box.

  • Öresundskraft vill att fler värmer Helsingborg

    Tillsammans med tio andra energibolag tar Öresundskraft idag tre initiativ för att öppna fjärrvärmenäten, öka kundernas makt och stärka fjärrvärmens konkurrenskraft.

  • Is nära stoppa turbinlyft på Filbornaverket

    Bygget av Filbornaverket i Helsingborg fortskrider som planerat. Idag lyftes ångturbinen på plats men den 30 ton tunga pjäsen fick visst motstånd av is...

  • Undersökning visar fortsatt starkt stöd för Filbornaverket

    I samband med bygget av Filbornaverket har Öresundskraft repeterat förra årets attitydundersökning bland slumpmässigt utvalda helsingborgare. Undersökningen visar att bygget av Filbornaverket, liksom avfallsförbränning för produktion av el och fjärrvärme, har starkt stöd.

  • Öresundskraft betalar fler för småskalig el

    Den höga ersättning som solelsproducenter får sedan tidigare av Öresundskraft utsträcks nu till att också omfatta småskalig elproduktion från andra förnybara källor: vind, vatten och biobränsle.

  • Skånskt småföretag elbilspionjär

    Perfekt för behovet. Egen laddstolpe. Och en riktigt bra miljöinsats. TV- och radioaffären Radiocity Audio Video i Helsingborg blev pionjärer när de fick sin elbil levererad. Nu planerar kommunen dessutom för en laddstolpe på Söder.

Visa mer