Pressmeddelande -

Paxymer nominerad till en av de intressantaste Cleantech innovationerna i Norden

Paxymer är ett av de 25 bolag som kvalat in till finalen i Nordic cleantech open. Det rekordstora antalet sökande bolag har utvärderats av en internationellt, välrenommerad jury som korat topp 25.

Juryn består av bland andra Dow Chemicals och SABIC Ventures tillsammans med en rad andra riskkapital- och industribolag. Disruptive Materials vann förra årets upplaga av tävlingen, i år hade man rekordantalet 111 sökande.

"Nordic Cleantech Open är ett utmärkt sätt för oss att få insikt i vad som händer i det Nordiska miljöteknik landskapet då det gäller nya företag. Vi är väldigt imponerade av de företag som är med på topp 25 och ser fram emot att träffa entreprenörerna”, säger Mary McCarthy, Investment Manager på SABIC Ventures.

Paxymer är stolta över att ha kommit såhär långt i tävlingen, VD Amit Paul kommenterar "Det är hård konkurrens inom nordisk cleantech, det finns väldigt många hightech bolag i sektorn. Det är smickrande att juryn rankat oss bland de mest intressanta 25 bland så många sökande bolag."

Beskrivning av Paxymer från Nordic Cleantech Opens pressrelease

"Paxymer (Sverige)

Paxymer har patenterat ett nytt flamskyddsystem för polyolefinplaster helt fri från giftiga kemikalier. Resultatet är bättre användbarhet, brandsäkerhet och miljöpåverkan. En fungerande grön ersättare för bromerade flamskyddsmedel."

Webbsida

För mer information om Paxymer: www.paxymer.se

För mer information om Nordic Cleantech Open, besök hemsidan:

Paxymer: Amit Paul, +4684455302, amit.paul@paxymer.se

Nordic Cleantech: Magnus Agerström, +46739402070, magnus@cleantechscandinavia.com