Karin Bodin, Polly Higgins (vinnare av Utstickarpriset 2016), Anna Borgeryd

Vem vinner Utstickarpriset 2017?

Hjälp oss hitta vinnaren av Utstickarpriset 2017!

Polarbröd befinner sig på en resa mot uthållig försörjning, en utmaning inte bara för oss utan för hela världen. På den resan vill vi lyfta fram nytänkande människor som med mod tar sig an denna utmaning och som på ett uthålligt sätt gör skillnad med både hänsyn och handlingskraft. Det gör vi bland annat genom att varje år dela ut Utstickarpriset. Nu är det dags att hitta årets vinnare.

Hjälp oss hitta vinnaren av Utstickarpriset 2017 genom att skicka din nominering senast den 30 mars till utstickare@polarbrod.se

2017 delas priset ut till en person eller organisation som bidrar till att skapa förståelse och djup insikt för försörjningsläget i världen med kulturen som bärare, något som i förlängningen leder till verklig förändring.

Se filmen från Utstickarpriset 2016

Vinnare av Utstickarpriset 2012 – 2016

2016 Polly Higgins - Ledarskap för framtiden.

2015 Artur Granstedt - Nytänkande inom jordbruk.

2014 Johan Ehrenberg – Helhjärtat engagemang kring uthållig försörjning.

2013 Ellen MacArthur - Ledarskap för världen.

2012 Margrit Kennedy och Bernard Lietaer – Innovation och hållbarhet.

Så lyder Polarbröds vision. Polarbröd är ett familjeföretag med hundraåriga traditioner i norrländsk brödkultur. Det moderna företaget har vuxit från ett litet familjebageri till att bli Sveriges tredje största producent av matbröd. 2019 omsatte Polarbrödskoncernen 1334 miljoner kronor med hjälp av sina 331 anställda. Polarbröd bakade nästan 41 000 ton bröd som såldes för 958 miljoner kronor. Den 23 augusti 2020 utbröt en förödande brand i bageriet i Älvsbyn - Polarbröds hjärta. Bageriet gick inte att rädda men vi är fast beslutna att förbli i Älvsbyn och vi har redan påbörjat resan till ett nytt bageri i världsklass. Vi vill finnas kvar i generationer framöver.