Carin Tidman ny CFO på Polfärskt bröd

Den 7 januari 2020 börjar Carin Tidman som ny CFO på Polfärskt Bröd i Lindome. Carin har en bakgrund både från revision och från finans- och controllerbefattningar inom dagligvaruhandeln i Sverige och Norge. Nu senast kommer hon från Carlsberg där hon varit Finance Business Partner för Carlsbergs logistikbolag i Sverige.

- Det ska bli jättekul att komma tillbaka till Polfärskt och en spännande utmaning att som CFO få utveckla finansiell styrning och effektivitet tillsammans med teamet, säger Carin Tidman.

Carin är ett välbekant ansikte i företaget. Mellan 2015 och 2017 hade Carin nämligen en roll som marknadscontroller på Polfärskt Bröd och nu är hon tillbaka i en ny befattning.

- Vi är jätteglada att ha kunnat locka tillbaka Carin till Polfärskt Bröd. Vi är inne i en spännande utvecklingsfas och Carin kommer med sina yrkesmässiga erfarenheter och sin personliga profil bli en viktig person i Polfärskts framtida utveckling, säger Ragnar Landin, vd Polfärskt Bröd.

Norrländsk utstickare som älskar bröd

Polarbröd är ett familjeföretag med hundraåriga traditioner i norrländsk brödkultur. Det moderna företaget har vuxit från ett litet familjebageri till att bli Sveriges tredje största producent av matbröd. 2019 omsatte Polarbrödskoncernen 1334 miljoner kronor med hjälp av 331 anställda. Polarbröd bakade nästan 41 000 ton bröd som såldes för 958 miljoner kronor. Utöver brödverksamheten finns även Polarrenen, som verkar inom förnybar energi, uthyrningsinventarier och fastigheter. I koncernen finns också energibolaget Polarkraft AB som från hösten 2014 producerar vindel för koncernens behov. Polarbröd är självförsörjande på förnybar energi och vill vara en positiv kraft för omgivningen i omställningen mot en uthållig försörjning.

Begreppet utstickare är tätt kopplat till Polarbröds verksamhet och används flitigt i Polarbröds bagerier. Sedan 2012 delar Polarbröd ut Utstickarpriset – ett erkännande av modiga människor som går sin egen väg och som visar hänsyn och handlingskraft, nytänkande och uthållighet. Med temat för 2020 års pris vill Polarbröd lyfta vikten av resurseffektivitet och cirkularitet.

Kristin Wester

Presskontakt Presskontakt med anledning av bageribranden i Älvsbyn 0725366065