Polarrenen färdigställer Hälsonavet i Sävast

Polarrenen färdigställer Hälsonavet i Sävast

Söndagen den 1 oktober invigs Hermelinens vårdcentral i Sävast, en del av Hälsonavet som innefattar både sjuk- och friskvård. Hälsonavet är ett resultat av samarbete mellan Polarrenen, Hermelinen och lokala entreprenörer.

Etableringen av ett hälsonav kompletterar Hermelinens befintliga gymverksamhet vid Boden Business Park och bygger vidare på företagets värdekedja, som innefattar allt från vårdcentral, rehab och träning till företagsservice.

Hållbarhet och långsiktighet är viktigt för dagens och morgondagens hyresgäster. Genom hela projektet har hållbara materialval, resurseffektivitet och smarta lösningar varit i fokus.

- Vi kan satsa på våra hyresgäster och tillhandahålla specialanpassade och hållbara lokaler. Det är verkligen roligt att följa med våra hyresgäster på tillväxtresan, säger Polarrenens vd Lars Wikman.

Genom att expandera sin verksamhet vill Hermelinen vara en aktiv part i den pågående gröna omställningen i Norrbotten.

- Vi får inte glömma bort vår viktigaste resurs, människan. Den pågående gröna omställningen innebär både inflyttning och ett stort behov av arbetskraft i norr. Här hoppas vi på Hermelinen kunna bidra till att alla människor kan leva ett hållbart liv, både på och utanför arbetet, säger Hermelinens vd Per-Erik Mattsson.