Radonovas nya webbtjänst gör radonmätning ännu enklare

Radonovas nya webbtjänst gör radonmätning ännu enklare

I januari lanserar Radonova en ny version av ”Mina sidor”. I den nya versionen får användarna ännu bättre möjligheter att kontrollera och anpassa processer och rapportering utifrån de egna behoven. Exempel på förbättringar är att order kan spåras i realtid samtidigt som varje kund kan skapa egna rapportunderlag där man också kan få enkel tillgång till betydligt mer information än tidigare. Det blir även enklare att dela mätrapporter och skapa automatiserade flöden som kan integreras med de egna systemen.

”Mina sidor” vänder sig i första hand till företagskunder men även privatpersoner kommer att ha nytta av en del funktioner och tjänster.

– Med den nya versionen kan vi erbjuda våra kunder en modern webbtjänst som är mycket användarvänlig, flexibel och kraftfull. Den bygger också på tanken att det är användarna själva som bäst vet hur de behöver anpassa rapporter och dela information. I den nya versionen finns alla möjligheter att göra inställningar helt utifrån de egna behoven, kommenterar Patrik Starck, utvecklingsansvarig på Radonova.

Ny plattform ger snabbare uppdateringar och fler funktioner
Den nya versionen av ”Mina sidor” är byggd med ett nytt ramverk och med en ny modern plattform som gör det möjligt att göra uppdateringar snabbare och även utveckla nya funktioner.

– Framåt kommer vi ha bättre möjligheter att löpande utveckla och införa nya funktioner som snabbt kommer våra kunder till del. Under våren kommer vi exempelvis göra det möjligt att skanna varje detektornummer i webbläsaren med sin kamera. Det kommer att spara en hel del tid när kunderna slipper fylla i dessa uppgifter manuellt. Vi kommer även att erbjuda nya notisfunktioner som ger användarna mycket god koll på aktuell status, avslutar Patrik Starck.

Kort om den nya webbapplikationen:

• Kunderna kan skapa ett eget konto med e-post och lösenord
  • Ordrar kan spåras i realtid
  • Ger mer omfattande och bättre information om varje order
  • Utplaceringsinstruktioner blir enkla att ladda ner (skickades tidigare med post)
  • Varje kund kan skapa egna rapportunderlag
  • Kund kan själv ange själva vilka som ska få mätrapporten när analysen är utförd
  • Har en ny och mer rationell struktur kring delning av rapporter, mätningar och instansning
  • En instansning som är mer lik ”Excel” gör det möjligt att klippa och klistra på ett helt nytt sätt. När stora mängder data ska fyllas i (för exempelvis en arbetsplats) kan man enkelt kopiera in all information från en Excel-fil, eller tvärtom.
  • API:er en sidotjänst – API:er är ett alternativt sätt för kunderna att komma åt all sin data utan att behöva logga in och använda ”Mina sidor”

För ytterligare information om den nya webbapplikationen ring Radonovas säljavdelning på telefon 018-56 88 00 eller kontakta oss via e-post kundservice@radonova.se.