Bild: BSV Arkitekter & Ingenjörer AB

RO-GRUPPEN FÅR UPPDRAGET ATT BYGGA GRUPPBOENDE ÅT BORÅS STAD

Med start i september påbörjar RO-Gruppen byggnationen av ett nytt SoL-boende på Sjöbo i Borås. Projektet utförs på uppdrag av Borås Stad och entreprenaden ska stå klar till slutet på 2021.

Boendet är fördelat på tre plan samt en vindsvåning. I huset finns personalutrymmen och ett antal gemensamhetsutrymmen såsom kök, motionsrum och tvättstuga på plan 1. De totalt tio lägenheterna finns på plan 2 och 3 och har ingångar från loftgång. Varje lägenhet är ca. 45 kvm och totalt är huvudbyggnaden ca. 1000 kvm.

SoL-boende
En bostad med särskild service enligt SoL innebär en bostad i ett gruppboende bemannat med personal dygnet runt och med boendestöd. Stödet är personligt anpassat för att man ska klara den dagliga tillvaron i hemmet, i samhället eller vid kontakter med myndigheter

Robert Kjell, entreprenadchef
robert.kjell@ro-gruppen.se

Med cirka 160 anställda och ett brett nätverk av duktiga underentreprenörer är vi idag ett av Sveriges mest attraktiva och expansiva byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering. Med huvudkontor i Borås och kontor i Göteborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsätter över en miljard och är utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser fyra år i rad.

Presskontakt VD / Ägare 0709 - 99 83 10