Lazzo nominerat till Guldnyckeln

Skövdebaserade Lazzo DM Byrå är nominerat i Guldnyckeln med bidraget ”Provåk gratis” för Västtrafik. En marknadsföringsinsats som gav svar från ofattbara 110 000 bilister i Västra Götaland.
- Flera tusen nya kunder har värvats vilket innebär att kampanjen återbetalats på bara några månader, säger Jan Brissman, vd för Lazzo.

Årets Guldnyckeljury har under några dagar granskat strategier, analyserat resultat och synat kreativa lösningar i sömmarna för att utse Sverige bästa direktmarknadsföring. I klassen ”Resor, transporter och fordon” är Lazzo DM Byrå, precis som ifjol, nominerat att vinna en Guldnyckel.
- Vårt koncept för en uthållig DM-strategi genererar resultat år efter år. Och man får nypa sig i armen när man räknar fram resultatet. Vi har återigen överträffat högt ställda förväntningar, säger Jan Brissman om Västtrafik-kampanjens lyckade resultat.
Återstår att se om byråns arbetsgrupp får kliva upp på scenen för att motta Guldnyckeln, om bidraget ”Provåk gratis” bedöms ha en bra kombination av strategi, kreativitet och resultat.
- Det vore fantastiskt. I fjol vann vi silver, men det är hedrande bara att vara nominerade bland Sveriges reklamelit.
Den 20 mars, i Globen i Stockholm, avgörs vilka nominerad bidrag som får en eftertraktade Guldnyckeln.

Mer information
Om du vill ha mer information om den nominerade kampanjen och dess utveckling och genomförande är du välkommen att ta kontakt med Jan Brissman, 0500-49 43 44 eller 0708-82 27 40 alternativt via e-post.

Mer om Guldnyckeln
I över 30 år har reklambyråer, kunder och leverantörer samlats för att utse den mest strategiska, kreativa och effektiva kommunikationen i landet. Syftet med tävlingen är att visa upp och premiera innovationskraften och hantverket som finns i branschen.

Mer om Lazzo DM Byrå
Lazzo DM Byrå är en fullservice reklambyrå som grundades 2000, sysselsätter 10 personer och är beläget på Gothia Science Park i Skövde. Uppdragen kommer från verksamheter och organisationer i hela Sverige och går ut på att hitta, attrahera och utveckla kundrelationer genom att erbjuda mätbart lönsamma kommunikationskoncept.