Lazzo vann stor upphandling i Skåne

Lazzo DM Byrå har ett unikt koncept för direktmarknadsföring. Det har Skånetrafiken konstaterat.
– Vi ser tydliga kopplingar mellan nya kollektivtrafikresenärer, högre intäkter och förra höstens DM-kampanj ”Pendlarexperimentet”, säger Henrik Dagnäs, trafikdirektör på Skånetrafiken.

Lazzo har ett framgångsrikt koncept för direktmarknadsföring, det är noga utformat för att ge bästa möjliga effekt vid bearbetning av exempelvis nya kundgrupper. I konceptet finns allt från avancerat it-stöd till en rad processer för allt från urval av målgrupper till anpassade budskap och erbjudanden.
– Svenska trafikhuvudmän är en av våra stora kundgrupper och vi har genomfört en mängd framgångsrika kampanjer över hela landet för att omvandla bilpendlare till kollektivresenärer, säger Jan Brissman, vd för Lazzo.
Nu får företaget ytterligare ett kvitto på att dess metod fungerar och är efterfrågad. Skånetrafiken anlitade Lazzo för en kampanj hösten 2012 med ett bra resultat: 30 000 bilister provade Skånetrafiken.
Och nu väljer Skånetrafiken Lazzo även för årets höstkampanj.
- Vi vann upphandlingen och uppdraget på drygt 3 miljoner kronor. Målet med höstens kampanj är tufft, vi ska locka 7 500 nya kunder vilket ger Skånetrafiken nya årliga intäkter på 25 miljoner. slutar Brissman.

Mer information
Om du vill ha mer information om den kommande är du välkommen att ta kontakt med Jan Brissman, 0500-49 43 44 eller 0708-82 27 40 alternativt jan@lazzo.nu.

Mer om Lazzo
Lazzo DM Byrå är en fullservice reklambyrå som grundades 2000, sysselsätter 10 personer och är beläget på Gothia Science Park i Skövde. Uppdragen kommer från verksamheter och organisationer i hela Sverige och går ut på att hitta, attrahera och utveckla kundrelationer genom att erbjuda mätbart lönsamma kommunikationskoncept.