Träffa Sam, systemutvecklare på Seavus.

Träffa Sam - utvecklare på Seavus i Stockholm

Träffa Sam, systemutvecklare på Seavus. Han lever efter devisen "Nothing is impossible" vilket gör honom till en drivande person som tycker om nya utmaningar.

Namn: Sam

Roll: Systemutvecklare

Jobbat på Seavus sedan: 2016

Varför jobbar du inom IT?

Jag tycker att IT är en väldigt givande, utvecklande och kreativ miljö. Man får se hur glad kunden/användaren blir av den arbetsfrukten man gör åt dem. Dessutom blir man eftertraktad som kollega.

Vad är det bästa med att arbeta som konsult?

Man får mycket bredare kunskap, tillgång till de modernaste teknikerna, man blir het på marknaden och får hög kompetens.

Berätta kort om ditt nuvarande/senaste uppdrag?

Stort företag som kör hårt med att anpassa sig till Scrum och agila metoder. De kör både gamla och modernaste tekniken tillsammans med gedigen planering samt robusta system för utveckling, testning, och produktanpassning.

Favoritcitat? – berätta varför du valt just det?

"Nothing is impossible".

Den ger mig push framåt, självförtroende, energi samt vilja.

Jag tycker om att vara ute i naturen, resor, meka bilar, datorer, få information om nya uppfinningar samt vara med familjen så klart.

Vill du bli kollega med Sam - kolla in våra lediga tjänster på vår Karriärsida.