Träffa Leif - produktägare på Seavus i Stockholm

Träffa Leif - produktägare på Seavus i Stockholm

Leif är en erfaren projektledare, produktägare samt förvaltningsledare och började på Seavus 2017. Läs intervjun med honom där han berättar om vad det bästa är med att arbeta som konsult.

Namn: Leif

Roller: Produktägare, projektledare, agil coach och förvaltningsledare

Jobbat på Seavus sedan: 2017

Varför jobbar du inom IT?

Jag gillar att bygga användbara saker och få snabb feedback. Med rätt förutsättningar kan jag, på ett par sekunder, få svar på om det jag gjort fungerar som jag tänkt och få feedback på om det är användbart.

Eftersom insatsen är liten och feedback loopen kort, är det lätt att göra billiga experiment för att lära sig mer om vad som är värdefullt för användare.

Vad är det bästa med att arbeta som konsult?

Man får bekanta sig med flera olika företagskulturer och genom det lära sig att det går att lösa problem på olika sätt.

Berätta kort om ditt nuvarande/senaste uppdrag?

Mitt senaste uppdrag var förvaltningsledare för en produkt inom bank och finans. Mitt jobb var att stötta kunden och utvecklingsteamet med kontinuerliga planerings- och leveransrutiner inspirerade från Scrum.

Favoritcitat? – berätta varför du valt just det?

See a need, fill a need! (Bigweld Industry, Disney Robots)

Jag tycker att det summerar mig som person. Om det finns ett behov, uppfinner jag något som hjälper till att fylla behovet.

Jag spenderar mycket tid på att bygga på vårt landställe på Ekerö.

Vill du bli kollega med Leif - kolla in våra lediga tjänster här!