Träffa Catharina - projektledare på Seavus i Stockholm

Träffa Catharina - projektledare på Seavus i Stockholm

Catharina började på Seavus under 2016 och är en erfaren projektledare. Hör henne berätta om varför hon började i IT-branschen och vilket "citat" hon lever/jobbar efter.

Namn: Catharina

Roll: Projektledare

Jobbat på Seavus sedan: 2016

Varför jobbar du inom IT?

För att det är så mycket spännande utveckling som kommer hela tiden som kan göra världen så mycket bättre om den används på ett bra sätt. Och där vill jag vara med!

Vad är det bästa med att arbeta som konsult?

Att man kan se saker med ”andra ögon”. Man kommer in ”utifrån” och har andra erfarenheter och referensramar och kan komma med nya synvinklar och kanske se lösningar på saker som inte går att se om man suttit länge inom organisationen.

Att ständigt få lära sig nya saker och lära känna nya människor. Drivs man som jag av nyfikenhet och viljan att lära och dela med sig av det man lärt - så är konsultjobbet perfekt.

Favoritcitat – berätta varför du valt just det?

”Ensam kan man göra mycket – tillsammans kan man göra mycket mer, och bättre”.

Jag valde detta för att illustrera hur jag ser på teamarbete. Sammansatta team av människor med olika erfarenheter och kunskaper kan tillsammans uträtta storverk. Sitter de var för sig kan de visserligen säkert också göra bra saker – men helheten i ett bra team är alltid större än de enskilda delarna.

Den känslan, när man får teamarbetet att flyta och teamet ”beehive’ar” spontant för att lösa problem och jobbar framåt med gemensamt driv för att nå målen – när man nästan lyckats göra sig själv onödig som PL – den är helt underbar.

Umgås med familj och vänner, hemma eller i skogen. Sjunger, yogar, tränar på olika sätt (hopprep är kul till exempel), mediterar och läser (just nu: Elena Ferrante). Jag försöker dra med barnen på teater, museer och konstutställningar (ibland hänger de faktiskt med trots att de är tonåringar).

Vill du bli kollega med Catharina, just nu söker vi fler medarbetare!

Läs mer om tjänsterna här!