Vill du bli kollega med Niklas? Kolla in vår Karriärsajt.

Träffa Niklas - systemutvecklare på Seavus

Niklas är en erfaren .Net-utvecklare som började på Seavus 2015. Han tycker om att arbeta som konsult för då får han inblick i många olika verksamheter och företag. Han vill göra kunderna nöjda och glada och arbetet som konsult är både varierande och lärorikt. Vill du också jobba som konsult och bli kollega med Niklas? Hör av dig till oss!

Namn: Niklas

Roll: Systemutvecklare

Jobbat på Seavus sedan: 2015

Varför jobbar du inom IT?

IT är en modern bransch som känns allt annat än mossig. Det händer alltid något. IT-området står aldrig still. Man får arbeta med den senaste tekniken tillsammans med drivna och trevliga människor. Som utvecklare får jag omvandla idéer till färdiga lösningar. Det är både utmanande och belönande arbete.

Vad är det bästa med att arbeta som konsult?

Jag får inblick i många olika verksamheter och företag. Det är alltid trevligt när man kan göra kunderna nöjda och glada. Arbetet som konsult är både varierande och lärorikt. Stödet och sammanhållningen bland konsultkollegorna.

Berätta kort om ditt nuvarande uppdrag?

Uppdraget går ut på att bygga och förvalta en serverbaserad plattform åt ett multinationellt företag för planering av produktion. Plattformen består av en modern tjänstebaserad arkitektur. Systemet erbjuder funktionalitet till olika klientapplikationer och är integrerat med ett stort antal andra system hos kunden. Utvecklingsarbetet bedrivs agilt i ett geografiskt utspritt team.

Favoritcitat? – berätta varför du valt just det?

If you can dream it, you can do it” - eftersom det får mig att slippa känna mig begränsad och att allt är möjligt.

Jag tycker om att resa till nya platser och umgås med mina vänner. På vintern får det gärna bli utförsåkning.  Andra intressen är släktforskning och att göra min egen cider.

Vill du bli kollega med Niklas? Vi söker alltid efter fler kompetenta utvecklare - kontakta Stefan Tingshammar, mobil: 0735-05 06 70.

Läs mer på www.seavus.se eller vår karriärsajt.