Final för Kalvinknatet i Hässleholm den 12 juni

På söndag, den 12 juni, är det finaldags i Kavlinknatet. I år sker finalen i Hässleholm på Göingevallen, i samarbete med den stora friidrottstävlingen POKS Memorial Folksam Challenge. Barnens finaltävlingar pågår hela eftermiddagen från ca 14.00 – 18.00.

Kalvins final startar dock redan kl 13 på Stortorget med en show av Britta & Mälitta på scenen. Därefter tågar alla deltagare i Kalvinknatet i parad efter orkestern till idrottsplatsen på Göingevallen. Uppropen äger sedan rum 15 minuter före start.

En mix av friidrottstjärnor och unga löpartalanger skapar feststämning på Göingevallen i
Hässleholm. Under våren har Kalvinknatet arrangerats på femton orter runtom i Skåne,
Halland och Småland. Kalvinknatet har upplevt en verklig boom i år, tjugo procent fler
deltagare än förra året. Nu möts alla vinnarna - pojkar och flickor i sex åldersgrupper från och med förskolan till och med årskurs 5 - i den stora avslutningen med totalt tolv finallopp.

Finaldagen inleds på Stortorget i Hässleholm, där det bjuds på scenuppträdanden och
intervjuer med några av kvällens friidrottare. Sedan går alla finalisterna i parad till musik
upp till Göingenvallen, där första finalen skjuts iväg klockan 14.15. Pojkarna och flickorna i
årskurs 3 springer sina finaler mitt i huvudtävlingen, som startar kl 15.55.

Kontaktpersoner för Skånemejerier:
Anita Normann, Skånemejerier: 040 – 14 27 06

Skånemejerier är en ekonomisk förening som ägs av cirka 600 mjölkbönder i södra Sverige. Vi värnar om mångfalden på den svenska mejerimarknaden. Bland våra varumärken finns Skånemejerier, Bravo, Allerum, Smålands- och Blekingemjölk. Vi omsätter drygt 3 miljarder kronor och har ca 590 anställda. I Skånemejerierkoncernen ingår dotterbolagen Hjordnära, Lindahls mejeri och Östgötamjölk. Vi är också delägare i Skånemejerier Storhushåll AB samt ProViva AB.