Lindahls lanserar Fransk crème fraiche

Lindahls lanserar Fransk crème fraiche

Lindahls utvidgar sitt sortiment och från och med vecka 36 kommer Lindahls Franska Crème Fraiche finnas i mejerihyllan. Håll utkik efter den behändiga hinkförpackning på 500 gram med tydligt franskt uttryck!

Lindahls mejeriprodukter säljer framför allt yoghurtprodukter där den turkiska yoghurten med den karakteristiska ”gubben” på är den mest välkända.

Efter att i flera år främst koncentrerat sig på yoghurt tar Lindahls nu steget vidare och lanserar en Fransk crème fraiche. Genom att lansera turkisk, grekisk och rysk yoghurt i Sverige har Lindahls velat tillföra något nytt och spännande till matlagningen. I Norden finns en lång tradition av att använda mejeriprodukter i matlagningen och därför är lanseringen av Lindahls Franska crème fraiche en naturlig del i företagets produktutveckling. Lindahls Franska crème fraiche har en något lägre fetthalt men har samma rundhet och syrlighet.

- Med en förpackning på 500 gram fyller vi en plats i mejerihyllan. Vi har också valt att förpacka i den klassiska hinken för att den är praktisk och ger en igenkänning till vårt varumärke, säger Jonas Hammar, marknads- och försäljningschef på Lindahls.

Lindahls Franska crème fraiche kommer att finnas att köpa på City Gross från och med vecka 36.

Det tog oss ett tag innan vi lärde oss uttala det exotiska namnet – crème fraiche. Men nu när vi lärt oss har den härliga, lite gräddiga produkten blivit ett självklart val i matlagningen. En liten klick ger den extra franska touchen på både vardagsmat och festmiddag. Lindahls – en matglad historia.

Innehåll: Grädde, syrningskultur

Näringsvärde/100 gr