Mera järn åt kvinnorna!

Den 8 mars är det som bekant internationella kvinnodagen. En sådan dag vill vi på Skånemejerier uppmärksamma kvinnor och deras behov. Vad passar då bättre än att bjuda på ProViva Female, det första livsmedlet framtaget speciellt för kvinnor?

Studier visar att närmare en tredjedel av alla kvinnor har för lågt järnvärde. ProViva-bakterien, Lactobacillus Plantarum 299v, har visat sig öka järnupptaget i kroppen med ca 50 %. För att ytterligare stärka hälsoeffekten av ProViva Female har dessutom järn, extra C-vitamin och folsyra tillförts. C-vitamin hjälper kroppen att ta upp det järn som vi äter. Folsyra är ett B-vitamin som vi genom vanlig kost ofta får i oss för lite av och är extra viktigt för kvinnor som är eller planerar att bli gravida.

-       Internationella kvinnodagen är ett utmärkt tillfälle för oss att bjuda kvinnor på en produkt som är speciellt framtagen för deras behov, säger Madelene Risén, ansvarig för eventet på Skånemejerier.

Skånemejerier kommer att ha event på olika platser i Stockholm, Göteborg och Malmö den 8 mars, där ProViva Female kommer att delas ut till förbipasserande kvinnor.

ProViva Female finns i tre olika smaker, Mango, Jordgubb/Acai och Gul kiwi Mangostan. Du hittar den i butik, servicehandel, apotek m.fl. ställen. En 35 cl flaska kostar cirka 16 kr.

Läs gärna mer om ProViva Female på www.provivafemale.com

Sara Brynskog, PR-ansvarig på Skånemejerier. 040-313968

Bilder finns i vår mediabank på www.skanemejerier.se

Skånemejerier är det nära mejeriföretaget med sitt ursprung i Skåne. Vi tar årligen emot ca 360 Mkg mjölk som bland annat säljs som mjölk, grädde, fil, yoghurt och matlagningsprodukter. I vår portfölj ingår även varumärkena Bravo, ProViva och Allerum. Skånemejerier är en ekonomisk förening som ägs av ca 600 mjölkbönder i Skåne och delar av Småland. Vi omsätter ca 3  miljarder kronor och har ca 600 anställda.