Skånemejeriers chokladmjölk har gjort stor succé i hela Sverige, och lanseras nu även i en praktisk on-the-go och klimatsmart förpackning

Skånemejerier lanserar den omtyckta chokladmjölken i klimatsmart portionsförpackning av kartong

Skånemejeriers chokladmjölk i 1,5 liter gjord på 100% svensk mjölk har stor efterfrågan bland både kunder och konsumenter. Det har funnits en efterfrågan på en praktisk mindre förpackning, och för att möta denna efterfrågan för dryck som konsumeras i farten lanserar Skånemejerier nu chokladmjölken i 250 ml förpackning av FSC-märkt kartong. Kartongförpackningen kommer från förnybar skogsråvara som binder koldioxid när trädet växer och pappersfibern kan återvinnas sju gånger.

Skånemejeriers chokladmjölk är näringstät och innehåller 18 av 22 näringsämnen som kroppen behöver varje dag, och endast 3% tillsatt socker. 1,5 l-chokladmjölken har gjort stor succé i hela Sverige, och lanseras nu även i en praktisk on-the-go-förpackning som är lätt att ta med och dricka, och i en miljövänlig förpackning. Skånemejerier har stort fokus på hållbarhetsfrågor och att minska matsvinnet, och för mindre förpackningar är det än viktigare att de hanteras mer cirkulärt jämfört med idag, dvs att de samlas in, återbrukas och materialåtervinns.

- Skånemejerier chokladmjölk 1,5 L med sin fantastiskt goda smak har varit en framgångssaga för oss i hela Sverige sedan den lanserades. Segmentet för smaksatt mjölk växer, och vi är väldigt glada att vi nu kan möta efterfrågan av vår chokladmjölk i en praktisk portionsförpackning som dessutom är ett miljövänligare alternativ än glasflaskor. Den lilla chokladmjölken passar utmärkt att dricka iskall under sommarens varma dagar, säger Nina Sandström, marknadschef på Skånemejerier.

Produkten går att hitta i mejerikylen på ICA, Bergendahl och utvalda Coop-butiker i hela Sverige. Rekommenderat konsumentpris är 9,95 SEK/st.

Kommunikationsdirektör, Skånemejerier
anette.gregow@skanemejerier.se