​Små val, stor skillnad

​Små val, stor skillnad

Att bara spara till pensionen räcker inte. För att gå i pension i en bra värld, gäller det att spara hållbart. Ett litet val som gör stor skillnad. Det vill vi visa med vår nya reklamfilm.

Intresset för hållbarhet ökar hela tiden och allt fler gör medvetna val i sin vardag. Att också göra ett medvetet val kring sitt sparande blir då en självklarhet.

- Hållbart sparande handlar om att spara i framtidsinriktade företag med sunda värderingar, som integrerar hållbarhet i sin affär. Givet de omvärldsförändringar vi ser är hållbart sparande det enda logiska, ur ett krasst ekonomiskt perspektiv men också för att vi inte ska äventyra världen vi ska gå i pension i, säger Pino Roscigno, marknadschef SPP.

SPP har jobbat med hållbarhet i över 20 år. Hållbarhet är helt integrerat i verksamheten, från stora investeringar till små inköpsbeslut.

- För oss är hållbarhet inte bara ett fint ord, utan någonting vi lever efter varje dag. Det är helt integrerat i vår verksamhet sedan länge, men något vi började kommunicera brett först förra året under konceptet Små val kan göra stor skillnad. I år ville vi fortsätta under samma koncept, men samtidigt skapa någonting helt nytt, avslutar Pino.

För att visualisera de olika valen har filmen gjorts interaktiv där två framtidsscenarier visas samtidigt. Genom att dra i reglaget och därmed välja vilken framtid som ska visas – får tittaren uppleva i praktiken hur ett litet val i dag kan få stora konsekvenser längre fram.Små val, stor skillnad.

Vill du göra fler medvetna val kolla in vårt digitala livsstilsmagasin Sapir

Du kan även se hela filmen på vår hemsida.