Premiumprodukter till sovrummet!

Premiumprodukter till sovrummet!

Ett av våra senaste tillskott till vår kollektion är det quiltade överkastet med matchande kuddfodral i en härlig linne/bomullsblandning. Inspirerade av klassisk elegans och med fokus på hållbarhet, är dessa produkter en perfekt fusion av stil och ansvar.

Quiltat överkast

Vårt vackra quiltade överkast är tillverkat i en exklusiv linneblandning och finns både till enkel- och dubbelsäng. Det är en klassisk quiltning med subtil bandkant i klassisk råå linnefärg. Det håller en hög kvalitet vilket gör att det är designat för att hålla i många år framöver.

Matchande kuddfodral

För att komplettera överkastet erbjuder vi även matchande quiltade kuddfodral i storleken 50x90 cm, den sk. hotellkudden. Dessa premium kuddfodral är perfekta för att skapa en enhetlig look i ditt sovrum.

Hållbarhet i fokus

Vi är stolta över att alla våra bomullsprodukter är certifierade enligt Better Cotton Initiativ (BCI), en organisation som arbetar för att förbättra bomullsproduktionen globalt. Genom att stödja BCI bidrar vi till en mer hållbar bomullsproduktion och ett bättre liv för de människor som är involverade i processen.

Miljövänliga materialval

Att ha ett överkast i linne erbjuder flera fördelar som gör det till ett utmärkt val för din sängmiljö.

Linne är känt för att vara ett av de mer miljövänliga textila materialen med sina minimala krav på konstgödsel och bevattning. Dess naturliga motståndskraft mot skadedjur minskar behovet av bekämpningsmedel, vilket gör det till ett idealiskt val för miljömedvetna konsumenter. Dessutom kräver tillverkningsprocessen för linne endast små mängder vatten, vilket minskar dess miljöpåverkan ytterligare.

Linnet har en naturlig lyster och textur som ger ett elegant utseende och en touch av lyx. Det är ett robust material som bara blir vackrare med tiden. Linne är även hypoallergent och har antibakteriella egenskaper, vilket gör det till ett bra val för personer med allergier eller känslig hud.

Sammanfattningsvis är ett överkast i linne en investering i både stil och hållbarhet för ditt sovrum.

Utforska vår kollektion Idag

Ge ditt sovrum en uppgradering med våra quiltade överkast och kuddfodral i en exklusiv linne/bomullsbladning. Utforska vårt sortiment idag och upptäck skönheten i hållbarhet och tidlös elegans för ditt hem.

Känn skillnaden med våra hållbara och eleganta överkast och kuddfodral.