Stadium – en självklar del även av Sommarveckan

Stadium – en självklar del även av Sommarveckan

Stadiums vision är att aktivera världen, därför är sportkedjan engagerad i flera av Sveriges största lopp och föreningar. Stadium har varit en sponsor till Vasaloppet i snart 20 år och är en del av både vinter- och sommarveckan samt dess utveckling framåt.

Som sponsor till Vasaloppet är Stadium en del av såväl vinterveckan som Cykelvasan och Ultravasan som genomförs under sommaren. Cykelvasan är hela det traditionella Vasaloppet, fast på mountainbike medan Ultravasan handlar om löpning. Spåret erbjuder deltagarna att trampa för ära, personrekord och upplevelser för livet.

Stadium finns på plats med stor butik i Mora, mindre etableringar vid starten i både Berga by och Oxberg samt med utökad butik i Lindvallen. Dessutom möter deltagarna Stadium Energy Zone i Gopshus, där sportkedjan samarbetar med den lokala föreningen Kais Mora som genom sitt arbete får pengar till sin förening och verksamhet.

– Vår ambition är att skapa roliga, välarrangerade och inspirerande upplevelser som sporrar ett stort antal människor under hela träningsåret. År 2022 firar Vasaloppet 100 år men redan 2021 firar vi 20 år som partner. Vi är glada över att vara med på resan och tillsammans utveckla sommarveckorna för att inspirera fler till ett liv i rörelse, säger Patrizia Nilsson, Head of Sports Marketing på Stadium.

Under sommarveckan genomförs sammanlagt tio olika lopp i mountainbike och löpning 9-11 augusti samt 17 augusti. Loppen genomförs på både skogs-, grus-, asfaltsvägar och stigar – samma sträcka som skidloppen och förbi alla kända kontroller. Mer information om sommarveckan: https://www.vasaloppet.se/sommar

Mer information, vänligen kontakta:
Angelica Larsson, PR & Informationsansvarig Stadium, angelica.larsson@stadium.com, 070-5803931.

Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point har företaget cirka 180 butiker totalt i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sport- och upplevelseläger och årligen aktiverar cirka 8 000 deltagare. Koncernen har närmare 4 000 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen 2017/2018 var nästan sex miljarder kronor. Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera till ett aktivt liv för alla.