Vätternrundan och Stadium förlänger samarbetet. Foto: Petter Blomberg/Vätternrundan

Vätternrundan och Stadium förlänger samarbetet

Stadium och Vätternrundan förlänger sitt samarbete. Parterna har skrivit ett nytt avtal som sträcker sig fram till 2021. – Stadium riktar sig till bredden, de satsar på barn och unga och de driver ett starkt hållbarhetsarbete. Allt det matchar väldigt bra den syn vi har, säger Gunilla Brynell Johansson, vd för Vätternrundan

Sedan tre år tillbaka är Stadium exklusiv sport- och retailpartner till Vätternrundan. Samarbetet innebär bland annat att Stadium står för den stora mässbutiken på området under Cykelveckan samt bidrar till olika aktiviteter för besökarna på området – med fokus på barn och ungdomar.

– För oss är det viktigt att våra deltagare kan hitta bra produkter och få kunskap och inspiration, under Cykelveckan och resten av året, säger Gunilla Brynell Johansson. Stadium har gjort en stor satsning på en fräsch välsorterad butik under Cykelveckan med bra exponering med bra service för alla våra cyklister.

Det nya treårsavtalet innebär att Stadium och Vätternrundan fördjupar och utvecklar samarbetet som ska leda till att inspirera fler människor till ett aktivt liv. Bland annat kommer Vätternrundan att delta i olika aktiviteter i Stadiums butiker under året.

– Stadium är en stor och etablerad partner som matchar Vätternrundans grundvärderingar och vision väldigt väl, säger Gunilla Brynell Johansson. Vätternrundan är ett arrangemang för de många och Stadium har sitt fokus på breddidrott. De satsar även mycket på barn och unga och tillsammans tittar vi på den yngre målgruppen, bland annat genom konceptet ”Skoj med hoj” som lanserades i somras.

– Dessutom driver Stadium ett bra och aktivt hållbarhetsarbete och hållbarhet är en röd tråd i allt vi gör i Vätternrundan. Så jag ser fram emot tre års fortsatt gott samarbete.

– Det känns verkligen spännande att fortsätta utveckla samarbetet med Vätternrundan, världens största motionscykellopp. Vi är stolta över fortsatt förtroende och ser fram emot att tillsammans inspirera ännu fler människor till ett aktivt liv, säger Patrizia Nilsson”, Sports Marketing Manager Stadium.

För information, vänligen kontakta:
Angelica Larsson, PR och informationsansvarig Stadium, 070–580 39 31, angelica.larsson@stadium.com

Gunilla Brynell-Johansson, vd Vätternrundan, 073-822 32 96, gunilla.brynell@vatternrundan.se

Stadium är Sveriges största sportkedja och med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Stadium Pulse har företaget cirka 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger. Koncernen har cirka 3 800 anställda och omsättningen 2016/2017 var cirka 5,3 miljarder kronor exklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt liv för alla. www.stadium.se.