Daniella Waldfogel har utsetts till ny vice vd på Stocholms Handelskammare. Sedan tidigare är Andreas Hatzigeorgiou vd.

Förnyelse och kreativitet i fokus när Stockholms Handelskammare utser ny vice vd

Stockholms Handelskammare har utvecklats starkt de senaste åren som ett resultat av att ha byggt starkare relationer genom att ha arbetat mer i partnerskap med medlemsföretag och andra tongivande samhällsaktörer. Nu tar Handelskammaren ytterligare ett steg i den riktningen genom att utse Daniella Waldfogel till ny vice vd.

Daniella Waldfogel har de senaste tre åren varit näringspolitisk chef på Stockholms Handelskammare med ansvar för bland annat analys och opinionsbildning. Dessförinnan ledde hon arbetet med Public Affairs på kommunikationsbyrån JKL samt arbetade på Europaparlamentet.

Tillsättningen av Daniella Waldfogel som vice vd innebär ett ytterligare steg i förnyelseresan så att Stockholms Handelskammare ska bli den självklara partnern till företag som vill göra huvudstadsregionen till Europas bästa.

- Jag är mycket glad att utse Daniella Waldfogel till vice vd för Stockholms Handelskammare. Med sitt starka driv, kreativa förmåga och moderna ledarskap kommer Daniella kunna bidra till att utveckla Handelskammarens relevans och förmåga att göra skillnad. Utöver fortsatt ansvar för den näringspolitiska verksamheten får nu Daniella ett utökat ansvar för strategi och utveckling där hon kommer kunna förbättra vårt erbjudande till medlemmar och företagskunder ytterligare, säger Andreas Hatzigeorgiou, vd för Stockholms Handelskammare.

Stockholms Handelskammare erbjuder företag unik kunskap, värdefulla kontakter och affärstjänster som förbättrar deras vardag. Genom Sveriges kraftfullaste mötesplats får samhällsengagerade företag och deras medarbetare möjligheter att göra skillnad på riktigt.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att – tillsammans med det starka teamet på Handelskammaren – växla upp engagemanget kring frågor som rör framtidens attraktiva stad genom vårt opinionsbildande arbete, flera nya partnerskap och vår mötesplats i nya lokaler i hjärtat av Stockholm, säger Daniella Waldfogel, tillträdande vice vd för Stockholms Handelskammare.

Daniella Waldfogel tillträder sin nya tjänst den 1 maj.

Stockholms Handelskammare är en oberoende och icke vinstdrivande näringslivsorganisation som verkar för att göra huvudstadsregionen till Europas bästa. Stockholms Handelskammare grundades 1902 och är Nordens äldsta handelskammare. Handelskammaren är bland annat grundare och huvudman av Institutet mot Mutor.

Stockholms Handelskammare är en oberoende näringslivsorganisation som drivs på uppdrag av våra medlemsföretag. Vi är politiskt obundna och agerar utan vinstintresse för att främja en välmående huvudstadsregion.

Läs mer om Stockholms Handelskammare: www.stockholmshandelskammare.se

Markus Sjöqvist