Stockholms tunnelbana – nästa steg?

Stockholms tunnelbana – nästa steg?

Stockholms tunnelbana byggs om i grunden. Flera av linjerna förlängs med nya sträckningar och nya vagnar är på väg ut i trafik.

Tunnelbanan kommer att fortsätta utvecklas även i framtiden. Nya stadsdelar, företagskluster och rekreationsområden tillkommer i takt med att Stockholm växer – och även de kommer att vara helt beroende av god kollektivtrafik.

Just nu utvecklas nya tekniker för digitaliserade stationer, förarlösa tåg och helt nya sätt att resa. Vad kommer det att innebära för stockholmarnas och besökarnas resor i framtiden?

Den 5 februari kl 12.00-13.00 anordnar Stockholms Handelskammare ett digitalt seminarium med ledande experter inom området. De får ge sin syn på hur tunnelbanan kan och bör utvecklas i framtiden.

Följ seminariet via vår sajt eller via vår Facebook

Medverkande:

• Kristoffer Tamsons (M), trafikregionråd, Region Stockholm