En känslig näsa kan nu dofta sig till SCC:s värderingar.

Världens enda skiljedomsinstitut med egen parfym

Nu lanserar SCC Arbitration Institute en ny grafisk profil och identitet. I samband med lanseringen släpper man även den AI-utvecklade unisex parfymen SCCENT. Parfymen, vars doft baserats på varumärkets värderingar och grafiska profil, släpps i en begränsad upplaga under kampanjen The Scent of World Class Arbitration.

–Skiljedomsinstitut lever i en anonym tillvaro där diskretion, effektivitet och kompetens är grundförutsättningar för framgång. Därför är det extra roligt att få sticka ut hakan lite och göra något som höjer på några ögonbryn i branschen, säger Kristin Campbell-Wilson,Generalsekreterare,

Arbetet har skett tillsammans med varumärkes- och designbyrån Brand Union. Tillsammans har man tagit fram en helt ny profil som lanseras globalt i slutet av november.

–SCC Arbitration Institute är världskänt i sin nisch. Att lilla Sverige har en global aktör som i medial tysthet löser flera av världens största näringslivstvister är bara väldigt häftigt, säger Hugo Mann, Marknadschef SCC Arbitration Institute och Stockholms Handelskammare

SCC Arbitration Institute grundades 1917 och är rankat som ett av världens främsta skiljedoms- och tvistlösningsinstitut. Varje år hjälper man hundratals företag och organisationer världen över att få ett avslut, så att de istället kan fokusera på sina affärer. Snabbt, effektivt och konfidentiellt.

–Under lång tid har vi har legat i framkant inom tjänsteutveckling och digitalisering. Nu tar vi nästa steg och lanserar en ny grafisk profil och identitet som bättre matchar vårt erbjudande och vårt sätt att jobba, säger Kristin Campbell-Wilson, Generalsekreterare, SCC Arbitration Institute

Arbetsgruppen
Bakre raden: Mikael Hultman – Designer, Brand Union, Carolina Berggren – Account Manager, Brand Union, Annakarin Lewald – Inhouseansvarig, SCC Arbitration Institute/Stockholms Handelskammare, Anna Ringö – Designer, Brand Union, Emma Höglund – Design director, SCC Arbitration Institute/Stockholms Handelskammare, Främre raden: Magnus Edblom – Senior Designer, Brand Union Fredrika Doré – Creative director, Brand Union, Kristin Campbell Wilson – Generalsekreterare SCC Arbitration Institute, Hugo Mann – Marknadschef, SCC Arbitration Institute/Stockholms Handelskammare, Ej med på bilden: Dag Forsberg – Design director, Brand Union

Stockholms Handelskammare är en oberoende näringslivsorganisation som drivs på uppdrag av våra medlemsföretag. Vi är politiskt obundna och agerar utan vinstintresse för att främja en välmående huvudstadsregion.

Läs mer om Stockholms Handelskammare: www.stockholmshandelskammare.se

Markus Sjöqvist