Paul Lukes blir Göteborgs nya Postmästare

Paul Lukes blir Göteborgs nya Postmästare

Det blir Göteborgaren Paul Lukes som i januari tar över som ny hotelldirektör och VD för Clarion Hotel Post.

- Paul är en av landets skickligaste hotelldirektörer och jag är därför oerhört glad över att vi nu får honom som ytterst ansvarig för vår verksamhet i Göteborg. Det är en oerhört viktig marknad för oss och Paul kommer med sitt fokus på gästerna och sitt kommersiella driv leda verksamheten till nya stordåd vilket ger oss förutsättningar att utvecklas och stärka positionen som ett av nordbornas absoluta favorithotell, säger Clarion Hotel Sveriges driftsdirektör Henrik Berghult.

Paul är civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg och har arbetat internationellt för Saab Automobil och General Motors inom marknadsföring och försäljning. Han kommer närmast från rollen som VD för Sankt Jörgen Resort i Göteborg och har dessförinnan många år bakom sig som hotelldirektör för Elite Hotel Park Avenue.

- Jag känner mig väldigt stolt över att få bli en del i Nordic Choice koncernen och för att ha fått förtroendet att tillsammans med teamet på hotellet ta mig an ett ikoniskt hotell som Clarion Hotel Post. För mig är det ett drömhotell och en destination som har allt man kan önska sig när det gäller att få en total gästupplevelse. Mitt och kollegornas uppdrag är nu att titta på hur vi ytterligare kan förstärka hotellets position och utveckla den unikitet som finns, säger Paul Lukes, tillträdande hotelldirektör.

Positionen som hotelldirektör och VD för Clarion Hotel Post blev för en tid sedan ledig då nuvarande hotelldirektör Sara Lake handplockats för att leda Nordic Choice Hotels nya flaggskepp Quality Hotel The Weavers i Mölndal.

Paul Lukes tillträder sin nya tjänst den 11 januari 2021.

För mer information kontakta:
Henrik Berghult, driftsdirektör Clarion Hotel Sverige, +46 706 21 81 90
Paul Lukes, tillträdande hotelldirektör Clarion Hotel Post, +46 732 02 09 99