Framtidens lojalitetssystem

StroedeRalton stärker organisationen som ska arbeta med framtidens lojalitetsprogram. I spetsen finns Jonas Åkvist som kommer från ICA för att leda utvecklingen och Michael Sheelhardt, försäljningsansvarig för digitala tjänster.

- Relation Plus® får kunderna att köpa mer och ökar företagens omsättning. Nu arbetar vi för att fler ska få dessa fördelar, säger Michael Scheelhardt.

Kundnytta i fokus

Valet av lojalitetslösning ska inte vara en IT-fråga - det är företagens behov som ska stå i fokus. Vi ska förse företag med verktyg för att skapa lojalitet och affärsnytta - med hjälp av IT, säger Jonas Åkvist. Vi ska inte bara sälja en lösning, utan också hjälpa kunderna igång och stötta dem, tillägger Michael Scheelhardt.

De som startar en kundklubb eller ett lojalitetsprogram ska kunna få system med färdiga kundflöden, redo att användas från dag 1, ett Kundklubb ”Plug & Play”. Vill man anpassa vissa funktioner ska man kunna göra det på ett enkelt sätt.

Det blir allt viktigare med kopplingar till andra programvaror och system, för bästa möjliga interaktion. StroedeRalton ska kunna erbjuda dessa kopplingar och även erbjuda noga utvalda verktyg som är flexibla och som låter användaren göra mycket själv, säger Jonas Åkvist, utvecklingsansvarig på Relation Plus®.

Vi ska ge bra förutsättningar för att skapa relevant kommunikation, utan att det krävs för mycket handpåläggning för avsändaren, förklarar han vidare. Med Relation Plus® kan företag prata med sina kunder på ett enkelt sätt och det är lätt att använda historik för att skapa relevans, t ex beteende eller köphistorik.