En av många varianter på sushi som Sushi Yama serverar.  Foto: Sushi Yama
En av många varianter på sushi som Sushi Yama serverar. Foto: Sushi Yama

Sushi Yama öppnar på Hansa i Malmö

Torsdag den 21/3 öppnar Sushi Yama nytt i Malmö, denna gång på Hansa. Det centrala läget stärker sushikedjans närvaro ytterligare i staden, där man sen innan har två befintliga restauranger. Man ser positivt på utvecklingen i Malmö och det nya upptagningsområdet är ett strategiskt steg mot fortsatta etableringar.

- Vi har under en längre period sett över en mer central placering i Malmö. Med Hansa fås ett strategiskt läge i stadens främsta citygalleria och verksamheterna runtom oss går bra ihop med vår målgrupp. Vi ser fram emot att bidra till den fortsatta utvecklingen av destinationen, berättar Johannes Örnemark, VD på Sushi Yama.

Över 100 nya tjänster under året

Expansionen i Malmö är en del av en pågående expansionsstrategi för Sushi Yama, som tidigare har kommunicerat sin avsikt att skapa över hundra nya arbetstillfällen under året, både för befintliga och nya restauranger.

Sushi Yama erbjuder en välkomponerad meny där smak och kvalitet förenas i en harmonisk symbios, med noggrant utvalda hållbara råvaror och sushi i nordisk tappning. Som Nordens största sushikedjan är man stolt över att vara ASC- och MSC-certifierad, vilket säkerställer åtagandet för hållbarhet och kvalitet. I Malmö finns sushikedjan med restauranger på Mobila och Emporia sedan 2021 resp. 2022.

Öppning: Torsdag 21/3, kl. 11.00
Öppettider: Måndag-Torsdag kl. 10:00-20:00, Fredag-Lördag kl. 10:00-21:00 och Söndag kl. 10:45-20:00.
Adress: Malmborgsgatan 1, Malmö

Johannes Örnemark, CEO/VD
E-post: johannes@sushiyama.se
Telefon: +46 (0)70-330 31 18

Sushi Yama grundades 2008 och vi har sen dess serverat sushi på vårt eget, nordiska sätt. Vi jobbar alltid med högsta kvalitet i varje moment och använder endast noggrant utvalda, hållbara råvaror. Allt för att skapa en äkta smakupplevelse till alla sushilovers därute, något som idag gör oss till Sveriges största sushikedja.

Johannes Örnemark

Chief Executive Officer +46(0)703303118