Pressinbjudan: Advanced Biofuels Conference – Internationell konferens för avancerade biobränslen

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2019 14:12 CEST

Svebio arrangerar den femte upplagan av Advanced Biofuels Conference i Stockholm 17 – 19 september. Konferensen ger dig ett unikt tillfälle att få en överblick över utvecklingen av teknik och marknad för nya biodrivmedel, och ger svar på aktuella frågor:

• Vilka råvaror finns tillgängliga?
  • Hur långt har teknikutvecklingen kommit?
  • Vilka investeringar i produktion sker idag, i Norden, i Europa och globalt?
  • Vad kostar produktionen jämfört med fossila drivmedel?

De nordiska länderna ligger i täten för utvecklingen. Både Norge, Sverige och Finland har politiska beslut om kvotering av biojetbränsle. Det finns ett 60-tal projekt för produktion av biodrivmedel. Många av dem gäller skogsråvara eller olika typer av restprodukter och avfall.

På konferensen medverkar företrädare för de företag och institutioner som leder utvecklingen.

Fullständigt program hittar du här

Advanced Biofuels Conference hålls på Elite Hotel Marina Tower, Saltsjöqvarns kaj 25, Stockholm.

Konferensen är utan kostnad för media, men vi vill gärna att journalister registrerar sig, för vår egen planering.

Välkomna!

Tomas Ekbom, Konferenschef och Programdirektör BioDriv, Svebio, 070-276 15 78