Swedish Edtech Industry´s kvalitetschef Johanna Karlén

Nyhet -

Hög trafik på nylanserade Edtechkartan – en hjälp för skolor, utbildningsanordnare och företag att hitta och välja edtech

Sedan nylanseringen av Edtechkartan har över 1500 nya besökare botaniserat bland alla de digitala tjänster som finns för kompetensutveckling och lärande. Edtechkartan gör det enkelt för skolor, utbildningsanordnare och företag att söka och välja just det de behöver.

Nylanseringen innebär bland annat nya målgrupper. Förutom skola, är edtechkartan nu även till för högre utbildning, utbildningsanordnare och företag.

- Att vi har så många besökare sen nylanseringen känns som ett kvitto på att vi möter upp ett behov ute hos utbildningsanordnare och företag. Att söka och välja digitala tjänster för lärande är en djungel som vi nu gjort lite lättare att navigera i, säger Johanna Karlén, kvalitetschef på Swedish Edtech Industry.

Edtechkartan är framtagen i samarbete med Swedish Learning Association som består av dryga femtio stora företag och organisationers L&D-avdelningar samt Promise, Utbildningsnätverket och Almega Utbildningsföretagen som samlar fristående utbildningsanordnare inom vux, yh och arbetsmarknadsutbildningar i hela landet.

- Edtechkartan var välanvänd innan vår uppdatering och användes flitigt av inköpare i skolor och kommuner, eftersom den underlättar arbetet med marknadsanalyser, att utifrån behov hitta relevanta tjänster och produkter bland annat inför upphandlingar, säger Johanna. Nu har den upptäckts av våra nya målgrupper och gör det enklare för företag och utbildningsanordnare att navigera i den snabbväxande världen av edtech-lösningar. Att hitta exakt de verktyg de behöver för att ta vara på och utveckla sina medarbetares färdigheter och säkerställa organisationens kompetensförsörjning. Besöksstatistiken under sommarmånaderna visar att vi har nått ut bra, även om det kommer att ta tid att etablera den.

Upptäck Edtechkartan och börja göra smarta val redan nu!