Swedish Edtesh Industry blir partner till SETT

Swedish Edtech Industry ny partner till SETT, Sveriges största lärfestival

SETT stärker nu positionerna genom att knyta fler samarbetspartners till Sveriges största mötesplats för den svenska skolan när branschorganisationen för edtech nu ansluter som partner.

Vi lever i en starkt föränderlig värld, där arbetsliv stöps om och branscher som service, transport och handel genomgår en snabb digital transformation. Nya beteenden etableras och hela yrkesgrupper behöver nya och andra kunskaper, kompetenser och kvalifikationer. Digital kompetens är ett rörligt mål och och utvecklas hela tiden. För elever, lärare och skolledare.

“Som branschorganisation verkar vi för att Sverige ska vara ledande i att både använda och utveckla den digitala teknologi som möjliggör och stärker det livslånga lärandet och oss som kunskapsnation. På SETT lyfter vi kraften i den formella utbildningen som en viktig utgångspunkt i det livslånga lärande där vår förmåga att utveckla kunskap, kompetens och kvalifikationer är avgörande för vår konkurrenskraft. För att utvecklas och nå en likvärdig utbildning för alla måste vi skapa arenor där en medveten samverkan mellan forskning, profession och edtechföretag sker. Partnerskapet med SETT är en sådan arena.” - Jannie Jeppesen, vd Swedish Edtech Industry

Därmed ansluter Swedish Edtech Industry till partnergruppen som tidigare består av Skolverket, Sollentuna, Uppsala och Internetstiftelsen.

”Branschorganisationen för edtech i Sverige jobbar strategiskt med kvalitetsutveckling både nationellt och internationellt för att stärka förutsättningarna i svensk skola kring digital kompetens. Vi ser fram emot ett samarbete där vi tillsammans kan driva samtalet om professionens kompetensutveckling och vikten av det livslånga lärandet” - Micaela Jonsson, Program Manager på Easyfairs

SETT står för “Scandinavian Educational Technology Transformation” och går på Kistamässan den 18-20 april 2023. Mötesplatsen samlar årligen drygt 10 000 utvecklingsdrivna lärare, fritidslärare, förskollärare, utvecklingsledare, rektorer, pedagoger och skolchefer för erfarenhetsutbyte, omvärldsbevakning och kompetensutveckling.

Kontakt:
Micaela Jonsson, Program Manager Easyfairs +46 (0) 76 121 82 23, micaela.jonsson@easyfairs.com
Jannie Jeppesen, vd Swedish Edtech Industry

jannie@swedishedtechindustry.se