Magnus Johansson i exklusivt gästspel på Urban Deli Sickla med start 25 mars

Magnus Johansson i exklusivt gästspel på Urban Deli Sickla

Från och med fredagen den 25 mars kommer bagaren och konditorn Magnus Johansson att göra ett omfattande gästspel på Urban Deli Sickla. Under gästspelet, som sträcker sig fram till midsommar, kommer Magnus att stå för huvudutbudet av bröd, bakverk, glass och konfektyr i Urban Delis butik i Sickla. Magnus desserter kommer också att finnas på restaurangmenyn och i Urban Delis stora utbud av middagskassar.

Magnus Johansson är känd för sitt genuina hantverk och att alltid arbeta med de bästa råvarorna i säsong. Under hans långa karriär har han bland annat hunnit med att tävla för svenska kocklandslaget och att skapa spektakulära desserter för såväl Nobelfesten som andra kungliga festligheter.

- Vi tycker att det ska bli jättekul att jobba tillsammans med Magnus Johansson under den här perioden. Hans hantverk och respekt för råvaran går helt i linje med Urban Delis värderingar. Vi har dessutom sett en ökad efterfrågan på ett högkvalitativt sortiment av bröd och konfektyr, speciellt på vår enhet i Sickla. Jag är därför övertygad om att våra kunder och gäster kommer att uppskatta Magnus sortiment, säger Henrik Sjöblom Adsten, försäljningschef butik på Urban Deli.

Urban Deli Sickla öppnade 2013 och har med sitt läge, precis utanför gallerian i Sickla Köpkvarter, blivit en populär mötesplats för såväl boende i området som besökare från bland annat Nacka och Värmdölandet. Den långa saluhallsdisken och välsorterade butiken lockar till helgens inköp och med biograf och andra aktiviteter i närområdet börjar eller avslutar man kvällen i restaurangen.

- Jag ser fram emot att göra det här gästspelet på Urban Deli Sickla. Själva gästspelet kommer bli väldigt omfattande där vi i stort sett erbjuder hela vårt sortiment. Jag ser fram emot att möta och introducera mina produkter till nya kunder i butikerna men också ge restauranggästerna möjligheten att testa våra desserter, säger Magnus Johansson.

Gästspelet äger rum från och med den 25 mars fram till midsommar.
Urban Deli Sickla ligger på Hesselmans torg 12 och är öppet från tidig morgon till sen kväll, alla dagar i veckan.

För ytterligare information, intervjuförfrågningar och bilder kontakta:
Maya Johansson, marknadschef Urban Deli, tel. 072-146 19 28 eller e-post maya.johansson@urbandeli.se

Urban Deli är en blandning av matbutik, saluhall, bar och restaurang och finns idag på Nytorget, Sveavägen, Sickla och Centralstationen i Stockholm. Urban Deli driver även en cateringverksamhet samt uthyrning av konferens- och festlokaler i Stockholm. Urban Deli ingår i Axfoodkoncernen.