Urban Deli Pop-in-Shop på Hemköp Torsplan

Premiär för Urban Deli pop-up på Hemköp Torsplan

På fredag 3 april och lördag 4 april firar vi premiären för Urban Delis pop-up butik på Hemköp Torsplan, som kallas Urban Deli pop-in-shop. Detta är resultatet av ett utökat samarbete mellan Urban Deli och Hemköp Torsplan. Förutom ett utökat Urban Deli sortiment kommer personal från Urban Deli finnas på plats för att möta kunderna, dela med sig av matlagningstips och för att berätta om och sälja Urban Delis måltidslösningar.

Med råvaror av hög kvalitet lagar Urban Delis kockar mat från grunden, som nu kan köpas i färdiga matkassar för vardag och helg. Även ett större sortiment av Urban Delis portionsförpackade måltider kommer att finnas tillgängligt.

Det utökade samarbetet mellan Urban Deli och Hemköp har varit på gång ett tag, men snabbades på för att snabbt kunna möta kundernas efterfrågan. I coronatider vill allt fler kunna äta som på restaurang, fast hemma.

- Vi vill göra matlivet enklare, godare och roligare och ser ett värde i att kunna erbjuda konsumenten vår mat även på andra ställen än våra egna restauranger och butiker och göra våra produkter tillgängliga för fler, säger Dan Jacobson, vd för Urban Deli.

-Att kunna erbjuda ett restaurangnära sortiment med mat lagad från grunden av Urban Delis kockar skapar mervärde för våra kunder. Som att äta på restaurang hemma helt enkelt. Vi är förväntansfulla inför samarbetet, säger Andreas Wehler, butikschef Hemköp Torsplan.

Urban Deli har dessutom utökat sin webbutik för att möta kundernas behov i en tuff tid samt erbjuder take-away mat från alla sina restaurangkök.

När, var, hur?
Urban Deli pop-in-shop på Hemköp Torsplan öppnar fredag den 3 april kl. 16.00 och är sedan öppen under butikens öppettider. Urban Deli personal finns på plats vardagar mellan 16–19 och lördagar 10–15.

Läs mer om middagskassarna från Urban Deli.

För mer information:
Kontakta Sibel Wolff, marknads- och kommunikationschef Urban Deli på sibel.w@urbandeli.org eller 0733-57 36 35.