Hållbara helger - tid för meningsfulla möten

Hållbara helger - tid för meningsfulla möten

- Mellanmänskliga möten blir allt viktigare i den digitala världen. Vi måste våga bli mer analoga för att ge utrymme för kreativitet och fria tankar. Tänka närvaro och hållbarhet i ett större perspektiv, menar Kadi Upmark, VD på Vår Gård Saltsjöbaden.

Vår Gård brinner för att främja framtidens organisationer. De tror på välbefinnande och helhetsperspektiv, hållbarhet och effekten av meningsfulla möten.

Grön kärlek på tallriken

Som en del av det analoga har de valt att lägga lite extra krut på innebörden av bra magkänsla. Upplevelsen lyfter genom klimatsmarta måltider där köket bjuder på grön kärlek och passion för det ekologiskt närproducerade. Den generösa frukostbuffén blir helt vegetarisk med nybakt bröd från eget bageri. All mat lagas från grunden i restaurangens kök där säsongens råvaror står i fokus. Ett gediget arbete med hållbart fokus har resulterat i att de faktiskt inte har något matsvinn alls.

Låt naturen skapa upplevelser

Gäster uppmuntras till att avsätta tid för avkoppling i samband med arbete för att ge balans i kropp och själ. Att hjärnans förmåga att minnas och fatta rätt beslut minskar vid stress är väl dokumenterat. Ta en paus och andas frisk havsluft, reflektera över livet från bryggan, eller spela ett parti boule med kollegorna i trädgården. Det behöver inte vara så komplicerat. Vår Gård erbjuder flera kostnadsfria aktiviteter att välja mellan. Njut av skärgårdsmiljön till fullo och upplev meningsfulla dagar som varar. Tänk hållbart i både det stora och det lilla. Här handlar det om att både medarbetare, gäster och natur skall vårdas för hållbar framtid. Vad är hållbart för dig?