Viasat nominerade till Årets Pressrum

Viasat är nominerade till Årets Pressrum 2012. Varje år utser företaget Mynewsdesk Årets Pressrum. Inom åtta olika kategorier utvärderar juryn hur de olika funktionerna använts, hur ofta material publicerats och om någon kommit på ett särskilt smart sätt att använda sitt pressrum på.

Viasat är nominerade i kategorin Turism, Kultur och Underhållning och vinnaren kommer att presenteras den 11 december.

-          Vi är jätteglada och stolta över att bli nominerade. Vårt pressrum är en central del i vårt PR-arbete och vi funderar hela tiden på hur vi kan utveckla pressummet och maximera vårt genomslag. Med internet och social media förändras PR-arbetet i grunden, och MyNewsdesk var tidigt ute när det handlar om att förstå och utnyttja alla möjligheter det ger för företag. En riktigt inspirerande samarbetspartner, helt enkelt, säger Karin Zingmark, Presschef Viasat Sverige

Viasats pressrum på MyNewsdesk består av flera viktiga pressfunktioner samtidigt som man kopplar ihop företagets olika sociala plattformar såsom YouTube, Facebook, FlickR och Twitter. Sedan ett par veckor tillbaka flödar man in de bilder som läggs upp på Instagram med #Viasat i pressrummet. Pressrummet är speglat i sin helhet på Viasat.se

• årets pressrum 2012
  • åretspr