Foto: STP Media

Populär vandringsled blir arena för nytt musikarrangemang

Den 11 augusti blir Isälvsleden, Umeåregionens populära vandrings-och cykelled, en arena för det nya musikarrangemanget Musik vid Missutjärn. Bakom evenemanget står Norrlandsoperan i samarbete med Sjungarefolk, Bilda och Friluftsfrämjandet Vindeln.

- Det blir en spännande utflykt där natur möter kultur genom berättande folkmusik, jojk och dans berättar Andreas Nilsson, producent på Norrlandsoperan.

Isälvsleden
Isälvsleden blir arena för nytt musikarrangemang. Foto: STP Media

Fredag den 11 augusti invigs folkmusikfestivalen Sjungarefolk med Musik vid Missutjärn. Besökare kommer få en helhetsupplevelse med kultur, natur och mat vid en av Isälvsledens vackraste och populäraste delar, Missutjärn. På lördagen den 12 augusti fortsätter Sjungarefolk med dans och konserter på Sjungaregården i Granö med bland andra Jörgen Stenberg med band, Sunniva Abelli & Daniel Petterson, Engla Marander, Umeå spelmanslag med flera.

-Det känns spännande att få inleda Sjungarefolk med ett bidrag från Norrlandsoperan som verkligen blir en djupdykning i vårt regionala kulturarv i den vackra naturen vid Isälvsleden, avslutar Andreas Nilsson, producent på Norrlandsoperan.

Andreas Nilsson, producent på Norrlandsoperan.
Telefon +46 730 68 09 05, mail andreas.nilsson@norrlandsoperan.se