Patienterna i Nacka slipper telefonkö

Sickla Hälsocenter driver två privata vårdcentraler i Nacka och har valt Weblink Callback för att korta ner svarstiderna för inringande patienter. De båda mottagningarna har därmed förenklat det för sina patienter.

I stället för att patienterna får vänta i telefonkö går Weblink Callback in och besvarar samtalet när belastningen är hög. Därefter blir patienten automatiskt uppringd så fort en läkare eller sjuksköterska är ledig. Alla samtal som skall ringas visas på dataskärmar och tas om hand i turordning.

Sickla Hälsocenter har i samband med detta även valt att lägga all samtalstrafik hos Weblink via en PRI Gateway. Detta gör att de framtidssäkrar sitt telefonsystem och samtidigt sänker sina kostnader.

IT-Relation i Stockholm är återförsäljare för Weblink och är de som har sålt in och installerat systemet.

Sedan juni 2014 har systemet testats och i september gav Sickla Hälsocenter sitt godkännande. I samband med det valde de också att lämna Telia.

– Weblink Callback är en egenutvecklad och webbaserad tjänst som vi nu har kört igång med hos flera kunder. Det fungerar jättebra och tjänsten är väldigt prisvärd. Vi valde att smyglansera denna lösning då vi först ville ha några pilotcase igång. Nu är det dags för en bredare lansering, säger Oscar Civill, försäljningschef på Weblink.

Oscar Civill