Emelie Andersson, Site Manager för Mindpark i Hyllie.

Mindpark höjer upplevelsen i Wihlborgs nya kontorshus Kvartetten

Den välkända coworking-aktören Mindpark expanderar sitt samarbete med Wihlborgs. I början av 2023 flyttar Mindpark in i Wihlborgs nya kontorshus Kvartetten i Hyllie med målsättningen att bidra till en positiv och rörlig arbetsmiljö.
– Vi ser otroligt mycket fram emot att bidra till en trivsam arbetsplats och samtidigt vara med och utveckla Hyllie, säger Emelie Andersson, Site Manager för Mindpark i Hyllie.

Mer än 800 kvadratmeter av coworking-ytor och mötesrum

Om lite mindre än ett år kommer Mindpark att ansluta till Wihlborgs nya kontorshus Kvartetten. Med över 800 kvadratmeter av coworking-ytor och mötesrum förväntas Mindpark att medverka till en positiv och dynamisk arbetsplats för både hyresgäster och utomstående personer. Mindpark har sedan tidigare coworking-ytor i Helsingborg, Lund och centrala Malmö, där de också hyr in sig hos Wihlborgs. Kvartetten i Hyllie blir därmed bolagets fjärde kontor och ett välkommet tillskott.
– Eftersom vi har samarbetat med Wihlborgs tidigare vet vi hur professionella och smidiga de är att ha att göra med. Därför känns expansionen till Kvartetten på ett sätt väldigt naturlig, säger Emelie Andersson och fortsätter:

– På Mindpark jobbar vi med värdeskapande i alla delar av vår verksamhet – från coworking och konferens till event, bistro och som en mötesplats. Nu ser vi en stor möjlighet i att skapa värde för alla involverade i det nya kontorshuset i Hyllie.

Visionsbilder för bottenplan i Kvartetten där Mindpark bl.a. kommer ansvara för receptionen och bokning av konferenslokaler samt erbjuda kaffe och enklare förtäring

Växande efterfrågan på smarta kontorslösningar

De senaste åren har efterfrågan på smarta kontorslösningar vuxit markant. Mindpark är ledande inom området i södra Sverige, deras koncept går ut på att erbjuda en professionell mötesplats för olika företag och privatpersoner som hyr in sig. Tanken är att erbjuda möjligheten att nätverka och utbyta både kompetens och erfarenheter tillsammans med de övriga hyresgästerna. Mindpark kommer att ansvara för receptionen och bokning av konferenslokalerna samt erbjuda kaffe och lättare förtäring. Förberedelserna inför öppningen av Kvartetten efter årsskiftet är nu i full gång. Utöver Mindpark kommer populära SPILL att öppna en systerrestaurang i Kvartetten. Restaurangens koncept går ut på att tillvarata råvaror som annars hade slängts, ett initiativ som går i linje med miljötänket för kontorshuset Kvartetten.

– Det här projektet är väldigt spännande och känns väldigt i tiden med stort fokus på hållbarhet och att minska klimatpåverkan. Vi ser extra mycket fram emot när pandemin lugnat ned sig och vi kan hålla i fysiska träffar som AW, yoga och lunchträffar - allt för att bidra till en positiv upplevelse för besökarna, avslutar Emelie Andersson.

Emelie Andersson, Site Manager för Mindpark i Hyllie.