​Digital hemmaträning – årets julklapp?

​Digital hemmaträning – årets julklapp?

Är 2015 året då digital hemmaträning står högst på önskelistan? Varje år utses Årets Julklapp vilket ofta blir en snackis. Världsläget, hälsotrenden och det fortsatt växande intresset för yoga gör förhoppningsvis att fler mjuka värden hamnar under granen i år.

Julen handlar till stor del om att ge. Vad som är viktigt att inte glömma bort är att vår mentala och fysiska hälsa är grunden till att vi kan ge överhuvudtaget. Det gäller att placera syrgasmasken på sig själv först, för att kunna hjälpa andra.

För att en produkt ska bli utsedd till Årets Julklapp av HUI Research bör den representera den tid vi lever i. Med tanke på hur världen ser ut idag kanske inte klapparna ser ut som de tidigare gjort. Det är hög tid att vi slutar konsumera varor och istället ge av oss själva, för balans och en hållbar framtid.

Att ta hand om sig själv och andra kan börja med något så enkelt som en stunds träning, avslappning eller meditation. Yogobe gör det enkelt att yoga & träna hemma, eller där det passar. Ett ständigt växande videobibliotek med sekvenser inom, yoga, meditation, träning samt andnings- och avslappningsövningar gör att alla kan ta del av verktyg för hållbar hälsa.

År 2013 blev Råsaftcentrifugen Årets Julklapp, år 2014 Aktivitetsarmbandet. En fortsatt stark hälsotrend och ett yogaintresse som fullkomligt exploderat gör att hemmaträning med yogafokus ligger i tiden. Är 2015 året då digital hemmaträning för hållbar hälsa står högst på listan?

Det åländska spelbolaget Paf sätter årligen odds på troliga kandidater. I år har de rankat "Donation för gott ändamål" på första plats. Även "Videostreamingtjänst" och "Träningskort" hamnar bland toppkandidaterna.

Imorgon utses vinnaren och julhandeln kommer att dra igång. Oavsett vinnare kvarstår det faktum att vi lever i en alltmer hektisk värld. Så vad vi än väljer att lägga under granen i år – tänk en extra vända och låt det vara någonting hållbart, något med värme.

För mer information kontakta:

Camilla Bengtsson
Operations & Marketing Manager
YOGOBE AB
Telefon: +46 (0) 737083823
E-post adress: camilla@yogobe.com

Bianca Barck
Press & Community Manager
YOGOBE AB
Telefon: +46 (0) 739468013
E-post adress: bianca@yogobe.com

Det är vår vision på Yogobe att skapa verktyg och förutsättningar för att må bra och sprida hållbar hälsa till fler. Vi gör detta genom att tillgängliggöra högkvalitativ videovägledning via streaming tillsammans med några av Nordens främsta yogalärare, träningsinstruktörer och experter inom hälsa. Som medlem får du varje månad obegränsad tillgång till ett ständigt växande bibliotek med hundratals instruktionsfilmer, träningstips och övningar. I våra communityn och tillsammans med partners guidar vi dig också till resor, event, kurser, utbildningar m.m. i en strävan att ge dig det bästa möjliga mötet med yoga som livsstil och förhållningssätt, utöver att det är en träningsform.