– Lindex och Yogobe har många värdegemenskaper – vår passion för innovation, kvinnohälsa, hållbarhet och medmänsklighet, säger Anna Reynold, Brand Manager och en av Yogobes grundare.

Yogobe och Lindex släpper nytt samarbete – För ett aktivare 2023

För att inspirera till ett aktivare liv inleder Yogobe och Lindex en gemensam kraftsamling. Lindex med träningskläder som passar många kvinnokroppar – och Yogobe med konkreta sätt att få in träning på ett lustfyllt och enkelt vis i vardagen. Båda företagen har insikter om kvinnors olika livsfaser, situationer, kroppar och har alla kvinnors välmående i fokus.

För kvinnor av kvinnor

Lindex fyller på sitt sortiment av träningskläder för kvinnor i många former och storlekar, som är bekväma hela tränings- eller yogapasset igenom. För att uppmuntra till mer rörelse för alla kvinnor, hela året, samarbetar Yogobe och Lindex genom att erbjuda digital träning och återhämtning för Lindex kundmedlemmar.

Träning ska vara lättillgängligt och det finns något för alla, men det kan finnas många hinder på vägen för att få in en rutin i vardagen. Yogobe är Nordens ledande digitala streamingtjänst inom yoga och träning och har verktyg som gör det enkelt att få såväl träning som återhämtning att bli av. Tillsammans vill Lindex och Yogobe verka för en värld där alla vågar ta plats och mår bra i sina kroppar och liv, njuter av rörelse och motiverar varandra.

– Lindex och Yogobe har många värdegemenskaper – vår passion för innovation, kvinnohälsa, hållbarhet och medmänsklighet. Vi är oerhört stolta och glada över samarbetet och är övertygade om att det kommer leda till många bra saker inom alla dessa områden, säger Anna Reynold, Brand Manager och en av Yogobes grundare.

Yoga, träning och återhämtning online för More at Lindex-medlemmar

I samarbetet kommer medlemmarna i kundklubben More at Lindex i början av januari erbjudas 60 dagar kostnadsfri tillgång till en skräddarsydd kampanjsida på Yogobe med ett gediget urval träning, yoga och återhämtning. Därtill finns inspirerande läsning för hälso- och träningsrutinen.

– Både Yogobe och Lindex står båda stadigt lutade mot visioner om att bidra till att stärka kvinnor. Eftersom att våra medlemmar är viktiga för oss vill vi kunna erbjuda dem relevanta mervärden inom medlemskapet. Vi vet också att många har svårt att få vardagen att gå ihop och vi är stolta över att kunna erbjuda Yogobe, som gör träning och återhämtning lättillgängligt digitalt. Själv ser jag fram emot att köra yin yoga när barnen somnat, säger Ellen Lübeck Business Lead Brand Experience på Lindex.

Företagsbeskrivning

Yogobes vision är att alla ska ha tillgång till lättillgängliga digitala verktyg för hållbar hälsa i sin vardag. Tillsammans med 100 experter och till förmån för 230 000 medlemmar strävar Yogobe efter att kunna möta hela människan, under hela livet med inspiration, stöd, verktyg och evidensbaserad vägledning. Alltid med bas i individens förutsättningar. När du vill, var du vill. Yogobe har röstats fram till Årets Hälsoföretag i Sverige (2017), är den första digitala aktören att erbjuda fysisk aktivitet på recept och arbetar för att arbetsgivare på bästa sätt skall kunna ta hand om sina medarbetare, samt att prevention skall bli en viktigare del inom vården.

För mer information om Yogobe, vänligen kontakta:

Anna Reynold, Grundare, CMO och Brand manager, Yogobe

Tel: 0730680103, email: anna@yogobe.com