Yogobe toppar inom träning när IDG.se listar Topp 100  - Sveriges bästa sajter och tjänster på nätet 2020

Yogobe toppar inom träning när IDG.se listar Topp 100 - Sveriges bästa sajter och tjänster på nätet 2020

När behovet av digitalt stöd för yoga och träning hemma ökat radikalt under coronapandemin håller yogobe.com för trycket och utsågs av IDG.se till en av de bästa på nätet för andra året i rad. 2020 har varit, och fortsätter att vara, ett speciellt år. Topp100-listan som är Sveriges mest respekterade utmärkelse för bästa sajter och tjänster på nätet valde därför i år att fokusera på dem som pallade trycket.

På Yogobe är vi mycket glada över nyheten att vår sajt och tjänst är en av de fem utvalda i kategorin Sport och träning även 2020.

– Jag är stolt över att vi på Yogobe levererar en stabil tjänst även när trafiktrycket ökat nu under Corona-pandemin och ännu fler behöver digitalt stöd. De åtgärder som påbuds för att minska smittspridningen i samhället leder till en ofrivillig ensamhet när fler arbetar hemma, sociala sammanhang försvinner och råden till och med är att undvika gym. Att vi på Yogobe, tillsammans med många av Sveriges främsta experter, på riktigt kan bidra till att människor stärker sin hälsa både fysiskt och mentalt i en tid då det är viktigare än någonsin att vara snäll mot kropp och själ, säger Peter Munteanu VD och grundare av Yogobe.com

Rapporter från olika friskvårdsföretag vittnar om att den psykiska ohälsan i landet aldrig varit större. De senaste siffrorna som presenterades vid Mind Shift Conference i fredags visar på kraftiga ökningar:

• Oro har ökat från 14,7 till 24,2%
  • Att sova dåligt har ökat från 9,6% till 38%
  • Depression har ökat från 10,8% till 30%

En nyhet sedan i somras, men som tyvärr ännu inte nått alla som behöver stöd, är att digitala tjänster som Yogobe.com för yoga och träning nu är godkända för Friskvårdsbidrag hos Skatteverket.

Att använda sitt Friskvårdsbidrag, speciellt nu i slutet av året när det finns risk att det annars brinner inne, är en stor möjlighet för den som vill yoga och träna hemma.

Yogobe är också godkänt för FaR, fysisk aktivitet på recept, i flera regioner där vi subventionerar vår tjänst 100% under en period till de som har behov av kvalitativ vägledning i sin förebyggande eller rehabiliterande träning.

☛ Se hela Topp100-listan på IDG.se

Vill du veta mer om hur Yogobe.com kan hjälpa företag när anställda arbetar hemma, om du är en vårdgivare som vill ge stöd och verktyg till patienter eller är en organisation som vill ge stöd till era medlemmar att ta hand om sin hälsa och sitt välmående, kontakta gärna agnes@yogobe.com.

Eller slå en signal till VD Peter Munteanu på 070-940 06 02, så hjälper vi er.

Yogobe grundades av socialentreprenörerna Peter Munteanu och Anna Reynold med passion och drivkraft för att få fler att må bra. Tillsammans med ledande profiler i Skandinavien inom yoga och träning erbjuder man över 1800 videor med kvalitativ vägledning på medlemmars villkor för ökad individ- och folkhälsa. Yogobe blev Årets Hälsoföretag i Sverige 2017 och för andra året har IDG.se (tidigare Internetworld) utsett Yogobe till en av Sveriges hundra bästa sajter. Med åren har priset blivit det viktigaste och mest hedersamma att vinna för en svenskutvecklad sajt.