Yogobes FN-yoga inleder Volvo Ocean Race

Yogobes FN-yoga inleder Volvo Ocean Race

I december 2014 beslutade FN:s generalförsamling att införa en internationell yogadag för att lyfta fram dess positiva folkhälsoeffekter. Göteborgsföretaget Yogobe har nu fått hedersuppdraget att ansvara för det svenska firandet den 21 juni. Den digitala yoga- och hemmaträningstjänsten har som mål att anordna den största yogaklassen utomhus i svensk historia.

Det är den indiska ambassaden i Sverige som utsett Yogobe till officiell samordnare och partner av den första Internationella Yogadagen som äger rum den 21 juni.

– Det är ett hedersuppdrag för Yogobe att få hantera den Internationella Yogadagen. Vi ser det som ett erkännande av att vår idé om att onlineyoga som verktyg för hållbar hälsa och regelbunden träning har gått hem långt bortom Sveriges gränser, säger Peter Munteanu, VD för Yogobe.

Yogaaktiviteten, liksom liknande firanden i över 250 städer i totalt 192 länder, kommer att filmas och live-streamas över hela världen. Yogobe kommer under denna dag att inleda Volvo Ocean Race i Göteborg med en öppen yogaklass för flera hundra deltagare.

– I år är det första gången någonsin som den Internationella Yogadagen går av stapeln. Vi vill fira det på bästa sätt och bjuder in alla Göteborgare till en gratis yogaklass nu söndag. Vi siktar på att årets Volvo Ocean Race inleds med att 500 personer utför yoga tillsammans längst ut på piren i Race Village, säger Anna Reynold, medgrundare av Yogobe.

Om FN:s Internationella Yogadag
Den 11 december 2014 beslutade FN:s generalförsamling, på initiativ av medlemslandet Indien, att införa en internationell yogadag för att lyfta fram dess positiva folkhälsoeffekter. Den indiska ambassaden i Sverige har nu utsett Göteborgsföretaget Yogobe som officiell samordnare för firandet. Yogobe kommer därför att inleda Volvo Ocean Race med att hålla i en öppen yogaklass klockan 13.00 söndagen den 21 juni på Lilla scenen ute på Lindholmen.

Yogobes event: https://www.facebook.com/events/1003230156354174/

För mer information, vänligen kontakta:
Peter Munteanu, VD och medgrundare, Yogobe

Mobil: 070-940 06 02, e-post: peter@yogobe.com

Anna Reynold, medgrundare, Yogobe
Mobil: 073-068 01 03, e-post: anna@yogobe.com

Det är vår vision på Yogobe att skapa verktyg och förutsättningar för att må bra och sprida hållbar hälsa till fler. Vi gör detta genom att tillgängliggöra högkvalitativ videovägledning via streaming tillsammans med några av Nordens främsta yogalärare, träningsinstruktörer och experter inom hälsa. Som medlem får du varje månad obegränsad tillgång till ett ständigt växande bibliotek med hundratals instruktionsfilmer, träningstips och övningar. I våra communityn och tillsammans med partners guidar vi dig också till resor, event, kurser, utbildningar m.m. i en strävan att ge dig det bästa möjliga mötet med yoga som livsstil och förhållningssätt, utöver att det är en träningsform.