2 500 neliömetriä lakritsin ja salmiakin kera

Vuoden Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit pidetään 27 – 28 lokakuuta laajennetussa tilassa Wanhassa Satamassa Helsingissä. Tämä on festivaalin viides vuosi ja pääsponsorina toimii tänäkin vuonna Fazer. Enakkoliput myydään Tiketin kautta.

”Kauan vaikutti siltä ettei vuoden festivaaleja järjestetä ollenkaan sillä Wanha Satama myytin ja kaikki muut sopivat tilat olivat jo varattu loppuvuodeksi.”, kertoo festivaalin järjestäjä Tuija Räsänen. ”Nyt uudet omistajat ovat kuitenkin ottaneet yhteyttä ja kertoneet että he myös jatkossa vuokraavat Wanhan Sataman tiloja tapahtumiin. Siksi festivaalit järjestetään myös tänä vuonna ja viime vuoden yleisöennätyksen takia – 9 000 kävijää – olemme lisänneet näyttelytilaa 2 500 neliömetriin.”

Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit on paratiisi kaikille lakritisin ja salmiakin ystäville. Täällä kävijä voivat löytää, maistaa ja ostaa uusia lakritsisuosikkeja, osallistua maistiaisiin ja workshoppeihin, osallistua kilpailuihin ja kokea lakritsi-inspiroitua viihdettä sekä ruokaa että juomaa. Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit ovat vuodesta 2014 lähtien vuosittainen juhla lakritsin kunniaan ja kohtaamispaikka lakritsiystäville ympäriltä maailmaa.

”Kiinnostus ja innostus tapahtumaa kohtaan on suuri ja odotamme innolla monta lakritsiuutuutta”, sanoo Tuija Räsänen. Hän järjestää myös Lakritsfestivalenin Tukholmassa vuodesta 2009 lähtien. Tänä vuonna hän on myös ajankohtainen kirjallaan Tio år med Lakritsfestivalen (Kymmenen vuotta Lakritsfestivalenin kanssa). Kirjassa lukija oppii muun muaassa mitä lakritsi on ja pääsee mukaan Tuijan monelle lakritsimatkalle ja festivaaleille.

Ennakkoliput Lakritsi- & Salmiakkifestivaalien viisivuotisjuhlaan 27–28 lokakuuta myydään Tiketin kautta.

Lipunmyynti: https://www.tiketti.fi/lakritsisalmiakkifestivaalit2018

Jos haluat arvostelukappaleen kirjasta, lähetä yhteystietosi osoitteeseen: info@lakritsifestivaalit.com

Tukholmassa ja Helsingissä vuosittain järjestettävien Lakritsi- & Salmiakkifestivaalien tavoitteena on levittää lakritsin ilosanomaa, luoda yhteisöllisyyttä ja jakaa tietoa. Tukholmassa tapahtuma on järjestetty vuodesta 2009 alkaen. Viime vuonna Helsingissä tapahtuma keräsi 9 000 kävijää kahden päivän aikana. Tämä oli reilu lisäys edellisvuoden kävijämäärään, joka oli reilut 6 000.

27.–28. lokakuuta on Suomen viidensien Lakritsi- & Salmiakkifestivaalin vuoro Helsingin Wanhassa Satamassa. Festivaalin pääsponsorina toimii tänäkin vuonna Fazer.

Tapahtuman organisoi Tuija Räsänen, Oy Lakrits Finland Ab.