Formel 1-start på Viasat Motor: Tar Vettel sin tredje strake tittel?

Til helgen starter årets Formel 1-sesong i Australia og Viasat Motor er med fra start til mål. Den første av totalt 20 VM-runder i Formel 1 kjøres på Albert Park-banen like utenfor Melbourne. Viasat Motor sender direkte fra alle treninger, kvalifisering og løp. Kvalifiseringen og løpet vises også på Viasat Sport HD og på Viaplay.no.

Viasats motorekspert Atle Gulbrandsen tror Sebastian Vettel vil ta sin tredje strake VM-tittel:

- Vi fortsetter vår storsatsing på Formel 1, og fornyet i fjor rettighetene til og med 2015. Vi sender alle løp direkte på vår dedikerte motorsportskanal, Viasat Motor, hvor vi også har egne magasinprogram som viser hva som skjer bak kulissene i Formel 1, sier Viasats motorekspert Atle Gulbrandsen.

Årets første løp går på den vakre parkbanen Albert Park i Melbourne, Australia, og de fleste holder fjorårets verdensmester Sebastian Vettel som favoritt.

- Jeg holder Vettel som favoritt også i år, men etter å ha fulgt vinterens tester tror jeg det blir jevnere enn i fjor. Red Bull, McLaren og Mercedes virker sterke, mens Ferrari har hatt litt problemer. Men jeg tror de vil komme seg de også, sier Gulbrandsen. Uansett hvem som vinner kan seerne se frem til en spennende sesong. De siste årene har Formel 1 bydd på fantastisk underholdning i form av jevne fighter, mange forbikjøringer og dramatiske avkjøringer.

Hvert eneste minutt kan du se direkte på Viasat Motor, som også viser store mesterskap som MotoGP, NASCAR og Speedway.

- Vi samarbeider med våre svenske kollegaer på F1-sendingene, og nytt i år er at vi skal ha norske kommentatorer på alle Formel 1-sendingene på Viasat Motor.

Som tidligere fortsetter  Atle Gulbrandsen, Thomas Schie, Henning Isdal og Stein Pettersen som Formel 1-kommentatorer på Viasat Motor og Viasat Sport HD.

Sendetider Australia GP på Viasat Motor og Viasat Sport HD:
Fredag 16.03: 02.30-04.00 og 06.30-08.00: Henning Isdal kommenterer.
Lørdag 17.03: 04.00-05.00 og 07.00-08.00: Henning Isdal og Thomas Schie kommenterer (kvalifiseringen klokken 07.00 vises også på Viasat Sport HD).
Søndag 18.03: 06.30-09.00: Henning Isdal og Thomas Schie kommenterer (vises også på Viasat Sport HD).

• sebastian vettel
  • viasat motor
  • hd
  • Atle Gulbrandsen
  • formel 1

Viasat Broadcasting er en del av Modern Times Group, den internasjonale underholdnings-kringkastingsgruppen med størst geografiske utbredelse i Europa. MTGs Viasat Broadcasting driver 28 fri-tv-kanaler i 11 land og 38 betal-tv-kanaler i 32 land. Betal-tv-kanalene blir distribuert på Viasats egne satellitt-tv-plattformer i ni land, samt via tredjeparts-distributører (inkludert kabel, satellitt og IPTV) og internett. Disse fri-tv- og betal-tv-kanalene/plattformene når ut til totalt 125 millioner seere i 33 land. MTG er også hovedaksjonær i Russlands ledende uavhengige tv-kringkaster (CTC Media – Nasdaq: CTCM).

Modern Times Group er et selskap i vekst med salgsinntekter på 13,1 milliarder SEK og driftsresultat på 2,4 milliarder SEK i 2010. MTGs klasse A- og B-aksjer er børsnotert på Nasdaq OMX Stockholm (MTGA og MTGB).