Elgiganten öppnar i Partille

Elgiganten stärker sin närvaro i Göteborgsregionen. Under hösten 2016 öppnar ett nytt varuhus Partille, som därmed blir Elgigantens sjätte varuhus i Göteborg med omnejd.

– Vi har en positiv utveckling i Göteborg och Partille är i en stark utvecklingsfas som vi tror väldigt mycket på. Vi har redan idag många kunder från Partille och Lerum och med etableringen i Partille ökar vi servicegraden mot kunderna lokalt. Vi vill finnas där kunderna finns, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Varuhuset kommer att ha en yta på ca 3000 kvadratmeter och erbjuda ett brett utbud av hemelektronik, vitvaror, Epoq-kök och tjänster. I varuhusets servicecenter kan kunderna till exempel få hjälp med hemleveranser, installation av sin nya produkt i hemmet, förinstallation av nya produkter, molntjänster, överföring av data från mobiler och reparationer.

– Epoq-kök och B2B-affären är våra starkast växande områden och det tar vi naturligtvis hänsyn till när vi etablerar nya varuhus. På kökssidan handlar det om att vika plats åt köksutställningar i varuhuset medan vi satsar på personlig service och utpekade kontaktpersoner för våra företagskunder, säger Niclas Eriksson.

Elgigantens etablering leder till närmare 40 nya arbetstillfällen, där rekryteringsprocessen till de olika tjänsterna startar inom kort.

• el-giganten
  • epoq-kök
  • epoq
  • erbjudanden
  • hemelektronik
  • kök
  • tjänster
  • knowhow
  • varuhus
  • partille
  • göteborg
  • etablering

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik och vitvaror och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag över 3.000 anställda och 157 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detalhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island och på Färöarna. Räkenskapsåret 2014/2015 uppgick koncernens omsättning till 29,8 miljarder NOK.

I Norden finns totalt 425 varuhus och ca 10.000 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från det 100.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Elgiganten.se, Elkjop.no eller Dixonscarphonegroup.com