Emil Andersson är ny praktikant hos oss på Imagine that

Emil Andersson som är student på Högskolan i Halmstad kommer praktisera hos oss på Imagine that. Vi är väldigt glada att ha Emil hos oss. Han har redan under ett par dagar tillfört mycket till verksamheten. Ni kommer kunna ta del av hans tankar på Imagine thats Instagramkonto: @ImaginethatInsta. Emil kommer dela med sig kunskap/insikter där varje dag. Nedan berättar han lite om sig själv:

Jag är 22 år och kommer att praktisera hos Imagine That i tre veckor. Jag är född och uppvuxen i Mariestad men har sedan tre år tillbaka bott och pluggat i Halmstad. Jag har alltid varit väldigt intresserad av sport och då framförallt fotboll men de senaste åren har jag även intresserat mig mycket för psykologi och personlig utveckling. Jag har spelat fotboll hela mitt liv och spelar just nu i Kvibille BK. Från min ungdom har jag även med mig erfarenhet av att träna och tävla i friidrott. Intresset för personlig utveckling praktiseras genom att utföra mindfulness, lyssna på poddar/youtube, läsa böcker och genom daglig meditation.

Jag gick det naturvetenskapliga programmet med fotboll som tillval på gymnasiet, mest för att jag inte visste vad jag ville jobba med. Därifrån fick jag en bra grund och genom mitt gymnasiearbete (som handlade om hur stor del av idrottsprestationen sitter i huvudet) kom jag in på idrottspsykologin. Det ledde till att jag började plugga det treåriga programmet Idrottsvetenskap, idrott och motionspsykologi. Om knappt fyra veckor tar jag examen och får då en kandidatexamen.

Vidare är planen att vara kvar i Halmstad för att läsa kursen ”Att arbeta som idrottspsykologisk rådgivare” (HWASP) och senare även ta en magister i psykologi. Parallellt med HWASP:en är tanken att driva ett eget företag och blogg inom just idrottspsykologi. Målet är att precis som Imagine that hjälpa individer att må och prestera bättre.

/Emil Andersson

Annat spännande

Träna tanken i tennis

Beställ vår bok Träna tanken och lär dig mer om mentala föreställningar.

Hur ska jag som idrottsförälder agera efter tävlingen?