Martin & Servera på Upphandlingsdagarna 2018

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2018 13:40 CET

Stefan Calrell, Martin & Servera i panel under Upphandlingsdagarna förra året

Årets upplaga av Upphandlingsdagarna går av stapeln på Kista-mässan den 31 januari och 1 februari. Martin & Servera finns naturligtvis på plats när Sveriges upphandlare samlas.

Martin & Servera finns i monter B:05 i utställningen. Besökare kan lära mer om hur en kommun kan handla produkter från närområdet i samarbete med sin grossist. Titta på hur Västerviks Kommun gjorde.

Hållbarhetsfrågorna finns alltid på Martin & Serveras agenda. I montern finns bland annat den uppskattade guiden för den som vill välja rätt produkter till kök och matsal i linje med råden kring Giftfri Förskola (Naturskyddsföreningen) och det alldeles nya numret av Den Goda Måltiden, Martin & Serveras magasin för den som arbetar med måltider i offentlig sektor.

Försäljningsdirektör Stefan Calrell pratar om att ”Våga tänka nytt när du ställer krav” i ett seminarium om samarbetet med Halmstad Kommun som hjälpte till att minska matsvinnet (1 februari kl 13.20-13.50 i sal M8). Missa inte heller ny artikel på Martin & Serveras webb - Stefan Calrell om "Vad händer inom offentlig upphandling just nu?"

Martin & Servera erbjuder varor, tjänster och kunskap för restauranger och storkök i Sverige. Vi är en svensk, familjeägd koncern. Ansvarsfullt och långsiktigt företagande är en viktig del av vår verksamhet.

Martin & Servera består av Martin & Servera Sverige, Martin & Servera Logistik, Martin & Servera Restaurangbutiker, Chipsters, Diskteknik, Galatea, Grönsakshallen Sorunda och Fällmans Kött.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.