Mathias Dahlgrens restauranger bibehåller stjärnstatus

Idag tillkännagav Guide Michelin sin lista över de restauranger som förtjänar en plats i årets utgåva. Mathias Dahlgrens restauranger Matsalen och Matbaren på Grand Hôtel Stockholm behåller sina
stjärnor.

– Vi är mycket stolta och glada över att vi har bibehållit vår status. Att vi även i fortsättningen har två restauranger med sammanlagt tre stjärnor är ett kvitto på det otroligt bra arbete som vårt team utfört under det senaste året. Vi tror på utveckling över tid och arbetar vidare för att fortsätta att stärka vår status i sammanhanget. Vi gläder oss över Sveriges tre nya stjärnrestauranger. Tillsammans stärker vi Sveriges status som gastronomisk destination, säger
Mathias Dahlgren, vd och kreativ ledare.

– Vi är oerhört imponerade över Mathias och hans team som år efter år lyckas positionera sig bland världens främsta restauranger. Att vi kan erbjuda gästerna en hög kvalitativ restaurangupplevelse betyder mycket för Grand Hôtel, säger Marie-Louise Kjellström, vd Grand Hôtel.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Maya Johansson
T.f. marknadschef Grand Hôtel
maya.johansson@grandhotel.se
Tfn. 08 679 35 41 alt. 073 519 01 74

Heléne Airijoki, presskontakt
Micael Bindefeld AB
helene.airijoki@bindefeldab.se
Tfn. 08 667 67 00 alt. 070 768 44 47

Högupplösta bilder finns att ladda ner på:
Användarnamn: grand
Lösenord: press