Gunnar Smoliansky ställer ut på Operakällarens Veranda

Nästa mästerfotograf som ställer ut på Operakällarens Veranda är Gunnar Smoliansky. Utställningen Kungsträdgården visas med start den 3 november och visar bilder tagna i Kungsträdgården i slutet av femtiotalet.

Gunnar Smoliansky är en av vår tids mest betydelsefulla svenska fotografer. Med sina poetiska bilder från den nära omgivningen har han lyckats skapa ett enastående tidsdokument. Hans bilder visar vardagliga händelser och de små detaljerna vi andra oftast missar.

Tidigare har flera namnkunniga fotografer som Dawid, Bruno Ehrs, Denise Grünstein och Caroline Roosmark ställt ut sina fotografier som tagits för att illustrera Stefano Catenaccis exklusiva menyer i boken om Operakällaren.

Utställningen visas på Operakällarens Verandan 3 november 2011– 21 januari 2012.

Om Operakällaren & Nobiskoncernen
Operakällarenserverar internationell haute cuisine, signerad KökschefStefano Catenacci. Operakällaren är Kunglig Hovleverantör och 2011 tilldelades Operakällaren priset "Årets Vinupplevelse" av White Guide. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen Nobis Hotel, Hotel J och Hotel Skeppsholmen, konferens- och mässanläggningen Nacka Strandsmässan och flera andra spännande mötesplatser.

Bilder & mer information om Operakällaren & Nobis
För mer information, kontakta Amanda Andersson, Marknadskoordinator, tel: 070 207 52 38, e-mail: amanda@nobis.se. Högupplösta bilder finns i Operakällarens webarkiv: http://www.operakallaren.se/files.asp?catID=815