Det svenska globalt expanderade Fintechbolaget Sprinkle förlänger tiden för nyemission

Det svenska globalt expanderande Fintechbolaget Sprinkle AB meddelar att man förlänger den pågående nyemissionsperioden till och med den 30 maj 2019. Bolaget har den senaste tiden intensivt arbetat med att strategiskt utveckla affärsmodellen Sprinkle Fusion Power ™. En affärsmodell som skapar gränsöverskridande exponentiella värden för bolagets kunder och aktieägare på ett helt annat sätt än tidigare.

Sprinkle Fusion Power ™ kopplar ihop digitala gränsöverskridande tjänster och skapar automatiserade lösningar för bolagets växande globala investerarnätverk. Exempelvis så har Raise Reach by Sprinkle under det senaste året utvecklat en investeringsplattform, vilken är på väg att bli nummer ett i Sverige och en av de absolut bästa på marknaden. Plattformen har efter en start-up period utvecklats till en kraftfull digital motor som nu ger bolaget närmast obegränsade möjligheter att för sina kunders räkning genomföra kapitalresning och öka antalet aktieägare.

Sprinkle Media ™ erbjuder avancerade marknadsföringstjänster till bolagets kunder, inklusive marknadsföringskampanjer, journalistik, sociala medier, samt traditionell tryck-, tv- och radioannonsering. Oavsett kundens marknadsbehov vill Sprinkle Media kunna överträffa kundens förväntningar.

Influensers är idag en helt naturlig del av de flesta bolags kreativa marknadsföring och tillsammans med Sprinkle Fusion Model kommer Denise Lopez, i sin roll som nyrekryterad Main Ambassador, att skapa ett drivande ambassadörsnätverk och målgruppsanpassa bolagets mediala profil på ett helt nytt sätt för ett maximalt genomslag av bolagets affärsidé och kunderbjudande på marknaden.

Utifrån den febrilt rådande utvecklingsverksamheten har Sprinkle nu beslutat att förlänga den pågående nyemissionsperioden till den 30 maj och möjliggöra för fler investerare att följa med på resan till Frankfurtbörsen och vara med att revolutionera användandet av blockchaintekniken.

I samband med förlängningen av emissionsperioden meddelar Sprinkle att bolaget även kommer att förstärka sin Investor Relations funktion för att skapa marknadens mest proaktiva kommunikation med aktieägare och medlemmar.

- Det känns väldigt spännande att nu skapa framtidens digitala Fintech plattform tillsammans med branschens ledande entreprenörer och experter på blockchain teknologin. Genom att förlänga emissionsperioden vill vi ge fler investerare, att till en kraftigt rabatterad aktiekurs, följa med på resan mot Frankfurtbörsen och revolutionera synen på och användandet av Fintech 2.0 #createcrossvalue, säger Ian Cassiman, VD Sprinkle AB.